ش٫ اردیبهشت ۲۹ام, ۱۴۰۳

حرکت در مسیر توسعه پایدار شهرها و جوامع دستور کار جهانی است

سید هاشمی امروز در نشست خبری با خبرنگاران خبرگزاریهای رسمی و سایت های خبری اردبیل که با محوریت برگزاری ششمین اجلاس مجمع روسای کمیسیونهای شهرسازی و معماری کلانشهرها در ۶ و ۷ مهر به میزبانی اردبیل گفت: حرکت در مسیر توسعه پایدارشهرها و جوامع یک دستور کار جهانی برای تمامی کشورهاست و محور این اجلاس برگرفته از یازدهمین محور جهانی توسعه شهرها یعنی رسیدن به شهری فراگیر، ایمن و انعطاف پذیر و پایدار از جمله اهداف برگزاری اجلاس روسای کمیسیونهای معماری و شهرسازی کلانشهرهاست

سید هاشمی امروز در نشست خبری با خبرنگاران خبرگزاریهای رسمی و سایت های خبری اردبیل که با محوریت برگزاری ششمین اجلاس مجمع روسای کمیسیونهای شهرسازی و معماری کلانشهرها در ۶ و ۷ مهر به میزبانی اردبیل گفت: حرکت در مسیر توسعه پایدارشهرها و جوامع یک دستور کار جهانی برای تمامی کشورهاست و محور این اجلاس برگرفته از یازدهمین محور جهانی توسعه شهرها یعنی رسیدن به شهری فراگیر، ایمن و انعطاف پذیر و پایدار از جمله اهداف برگزاری اجلاس روسای کمیسیونهای معماری و شهرسازی کلانشهرهاست.

وی ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد شهدای گرانقدر کشور بیان کرد: هفته دفاع مقدس یاداور رشادت ها ودلاورمردیهای جوانان عزیزی است که در دفاع از کیان جمهوری اسلامی جان خود را ایثار کردند.

رئیس شورای شهر اردبیل گفت: در سطح کشور در راستای دستور کار سازمان ملل متحد برای توسعه پایدار جهانی شهرها و جوامع پایدار توسعه پایدار با کلیت شهرهای فراگیر، ایمن و پایدار و انعطاف‌پذیر اجلاس های مختلفی برگزار شده است

وی با بیان اینکه محور یازدهم این دستور کار جهانی برای توسعه پایدار شهرها این اجلاس است که در استان اردبیل برگزار می شود، یادآور شد: ششمین اجلاس به میزبانی شهر اردبیل برگزار می شود که حرکت در راستای توسعه پایدار شهرها و جوامع و بیان چالش های استان های مختلف در این زمینه است.

رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل همچنین با اشاره به اینکه هدف از برگزاری این اجلاس جمع بندی و راه حلی مشخص در این استان است، عنوان کرد: حتما راهکار مناسبی برای چالش ها و مسائل پیش روی حوزه معماری جزو هدف اساسی در این اجلاس است.

سید هاشمی گفت: معاونت های معماری و شهرسازی شهرداری ها به عنوان نهادهای عمومی اجرا کننده هستند و شورایهای اسلامی شهر و روستا به عنوان نمایندگان مردم به عنوان پیگیر طرح ها و مصوبات را دارند.

وی با بیان اینکه هدف این چالش ها هم اندیشی و رسیدن به نقطه نظر واحد است ادامه داد:  نمایندگان دولت از وزارت راه و شهرسازی، شهرداری، استانداری و ائمه جماعت در این چالش ها حضور پیدا می کنند.ر

ئیس شورای اسلامی شهر اردبیل افزود: هدف اصلی  رسیدن به شهری فراگیر، ایمن و انعطاف پذیر و پایدار است که با پییگریی ها که انجام شده در یک سال گذشته این دوره اجلاس که ششم و هفتم مهر ماه در شهر اردبیل برگزار می شود.

سید هاشمی از رسانه ها خواست تا در انعکاس اخبار و بازتاب آن اهتمام ویژه ای داشته باشند تا بتوانیم قابلیت های استان را به خوبی در سطح ملی معرفی کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل ادامه داد: عمده مسائل که با آن روبه رو هستیم در این دوره شورا و پیگیری ها شهردا و معاونت ها انجام شده است شهر اردبیل در طول یک دهه گذشته بدون طرح تفصیلی و بدون برنامه اداره شده است و هیچ برنامه مدونی برای توسعه پایدار و انعطاف و ایمن اردبیل نبوده و با تصویب طرح تفصیلی با ورود خود بزرگترین قدم را برداشتیم.

اردبیل نسبت به بقیه شهرها از فقر فضای سبز رنج می برد

سید هاشمی با بیان اینکه اردبیل از فقر فضای سبز رنج می برد، تصریح کرد: افقی که در طرح تفصیلی بهره مند شدیم که از سه متر مربع فضای متر به ۸.۵ متر برسانیم که با افتتاح پارکهای مختلف و توسعه و احیا عزم جدی شورا و مدیریت شهری بر این است تا در این راستا کارها و برنامه های مختلف انجام شده است.

وی گفت: ساماندهی مبادی ورودی شهر اردبیل از گذشته تمامی دغدغه مند حوزه شهری  که با چالش های اساسی مواجه بودیم و چهار ورودی شهر ساماندهی و تمامی طرحها در این زمینه انجام شده است و ساماندهی انجام می شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل با بیان اینکه عمده مشکل اردبیل بافت فرسوده است، یادآور شد: یکی از بندهای بیانیه که در این اجلاس گنجانده میشود، سیاست های کلی کشور در سنوات گذشته در ساماندهی بافت های فرسوده شهری

است که در این زمینه برنامه های مهمی اعمال می شود.

سید هاشمی بیان کرد: بافت فرسوده ۱۱۸ هکتار داریم که کارهای اساسی در این زمینه باید انجام شود که سیاست های تشویقی در این راستا انجام می شود که یک طبقه اضافه برای تشویق مردم به سمت ساخت وساز جدید اعمال می شود.

وی اظهار کرد: برنامه ویژه ای برای محلات کم برخوردار داریم که در این اجلاس این مشکلات مطرح و راهکارها اساسی انجام می شود.

شیوا بیان

درباره نویسنده