پ٫ اردیبهشت ۶ام, ۱۴۰۳

جلسه معماران مجرب ایرانی برگزار شد

انجمن علمی دانشجویی مهندسی معماری دانشگاه رازی جلسه معماران مجرب ایرانی با علیرضا بهزادی را برگزار کرد.

در این جلسه علیرضا بهزادی پس از معرفی رویکرد گروهش و پیشینه تاریخی ‌سازه‌های کششی، گروه خود را طراح یک مجموعه معماری‌ سازه‌ای نو عنوان کرد که در تمام پروسه‌های ساخت آن دست و حضور دارد و بصورت یک مجموعه و تیم، عملکرد موفقی داشته و دارد.

او پس از معرفی بناهای اجرا شده، این بناها را دارای نما و شمای متفاوتی از آنچه تاکنون در ایران دیده‌ایم عنوان کرد. بهزادی همچنین به پل طبیعت که موفق‌ترین پروژه‌ی این دپارتمان است اشاره کرد و آن را یکی از پل‌های موفق جهان دانست که رویکردی حضورپذیر دارد و جایی برای ماندن در عین عبور است.

در قسمت دیگری از این برنامه جواد گودینی بعنوان دبیر نشست و محقق در زمینه طراحی پژوهی از فریم‌های طراحی پل طبیعت و تمام پروژه‌های دیبا بصورت تخصصی از علیرضا بهزادی سوالاتی پرسید که بهزادی نیز توضیحات بیشتری ارائه داد.

در انتهای برنامه دکتر وفامهر از اساتید دانشگاه تهران و مدعو دانشگاه رازی، معماران ایرانی را از لحاظ تئوری و شبیه سازی و طراحی و محاسبات دارای دانش کافی دانست اما عنوان کرد که در اجرا و زمینه‌سازی برای اجرای آن باید تلاش بیشتری انجام شود.

جلسات با معماران مجرب ایرانی با هدف پر کردن شکاف‌های محیط حرفه‌ای و آکادمیک تدارک دیده شده که به صورت ماهانه با معماران صاحب‌نظر به صورت مجازی برپا می‌شود.

ایسنا

 

درباره نویسنده