ج٫ اردیبهشت ۲۸ام, ۱۴۰۳

تکمیل بازطراحی ۳ پارک موضوعی در اراک

معاون معماری و شهرسازی شهرداری اراک گفت: سال گذشته بازطراحی سه بوستان را آغاز کردیم و به محض تصویب نقشه‌ها، عملیات اجرایی این طرح‌ها آغاز خواهد شد.

وحید ایرجی اظهار کرد: بوستان علمی صنعت و انرژی را به عنوان یک بوستان آموزشی جهت آشنایی بیشتر شهروندان با صنایع در مساحتی حدود ۲۰ هکتار طراحی شده است و اجرای آن سال جاری آغاز خواهد شد، این بوستان شامل ۳۰ المان انرژی و ۲۰ المان از صنایع استان است.

وی افزود: بوستان شقایق واقع در خیابان شهید مصطفی خمینی با موضوع سلامت و سالمند در مساحت حدود ۱۱ هکتار و بوستان شهید محمدی واقع در شهر صنعتی نیز با مساحت حدود ۱۸ هکتار با موضوع فرهنگ و هنر از دیگر پارک‌های موضوعی شهر است که سال جاری طراحی شده است.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری اراک خاطرنشان کرد: سال ۱۴۰۱، طراحی آرامستان جدید شهر را تکمیل کردیم و در حال بررسی نقشه‌ها با همکاری واحد فنی برای آماده‌سازی طرح هستیم.

ایرجی با اشاره به تشکیل کمیته بررسی نما برای نخستین‌بار در سال ۱۴۰۱ تصریح کرد: با این اقدام نماهای شهر ضابطه‌مند می‌شود و هر نمایی پس از اینکه به تصویب اعضا رسید به اجرا درخواهد آمد و نماهای شهر به نوعی هارمونی (تناسب) پیدا خواهد کرد.

وی تاکید کرد: سال ۱۴۰۱ برای نخستین‌بار مسابقه نما را برگزار کردیم و داوران، آثار شرکت‌کننده در مسابقه را بررسی و در مورد نماهای شهر اعلام نظر کردند و به برندگان جوایزی تعلق گرفت.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری اراک گفت: فضای زیرین پل شهید صیدی را به صورت کلی طراحی کرده‌ایم و عملیات اجرایی آن اوایل سال جاری آغاز خواهد شد.

ایرجی افزود: اتاق مادر و کودک در بوستان مادر به دلیل اینکه این بوستان یکی از پارک‌های پر رفت‌وآمد شهر محسوب می‌شود همچنین بوستان ملت به دلیل موقعیتی که دارد و در یکی از نقاط مرکزی شهر در مجاورت بیمارستان ولی‌عصر (عج) واقع شده است، تأسیس شد.

ایمنا

درباره نویسنده