پ٫ فروردین ۹ام, ۱۴۰۳

تهران زیرساخت ورود تراموا را ندارد

اعضای شورای‌ اسلامی شهر تهران در یکصد و یکمین جلسه خود، تذکراتی را در شرایطی مطرح کردند که جلسه امروز تحت تاثیر واقعه تروریستی شاه چراغ قرار داشت.

مهدی عباسی رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران خطاب به اعضای شورای اسلامی شهر تهران خواست تا گزارش حضور در سازمان ها و مناطق خود و دستاوردهای بازدید و یا مطالب تخصصی خود را در اختیار سایر اعضا قرار دهند.

وی در بخشی از زمان تذکر خود، گفت: اتفاق تروریستی در شاهچراغ را با کار مجاهدانه، خدمت به مردم و رشد تهران و کیفیت بخشی به شهر تلافی خواهیم کرد.

نبود وجود زیرساخت‌ تراموا در تهران

نرجس سلیمانی دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز در زمان تذکر خود، با اشاره به حادثه تروریستی شاهچراغ اظهارداشت: پنج سال از هلاکت و متلاشی شدن آن توده مهلک می‌گذرد، و این حادثه‌ غیر قابل پذیرش است که در شاهچراغ توسط یکی از سلولهای باقی مانده از آن غده، انجام شده است.

وی با اشاره به استفاده از تراموا در تهران، یادآور شد: بدنه اصلی حمل و نقل تهران بر اساس خدمات رسانی اتوبوسرانی، تاکسیرانی و مترو است.

سلیمانی افزود: ستون فقرات حمل و نقل را مترو تشکیل می دهد و تا قبل از تکمیل آن، ورود به سایر ابزار حمل و نقل را دانش روز دنیا تأیید نمی کند.

عضو کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران، تاکید کرد که تراموا با زیرساخت های لازم تهران در حوزه حمل و نقل تناسب ندارد.

وی گفت: باید کلیه خطوط مترو را تکمیل کرد و کاهش زمان انتظار مسافر به مدت ایده آل ۲ دقیقه را به نتیجه رساند.

الزام شهرداری به ارایه برنامه پدافند غیر عامل

زهرا شمس‌احسان رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران نیز اظهار داشت: پدافند غیرعامل صلح آمیزترین و موثرترین روش دفاعی جهت کاهش آسیب پذیری زیرساخت‌های شهری است.

وی با اشاره به مصوبات و آیین نامه‌های ابلاغی سازمان پدافند غیرعامل کشور و با استناد به بندهای ماده ۹۱ برنامه پنج ساله سوم شهر تهران، گفت: طبق بندهای این ماده  شهرداری تهران ملزم به ارائه برنامه عملیاتی و ارتقاء توان پدافند غیر عاملی در تمامی زیرساخت‌های شهری اعم از فضاهای زیرسطحی و شبکه مترو، شبکه معابر، بزرگراه‌ها، پل‌ها، تونل‌های ترافیکی و مراکز ستادی مدیریت شهری است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران از شهرداری تهران خواست ضمن همکاری مستمر و کامل با سازمان پدافند غیرعامل کشور، دستورات لازم را صادر و نتیجه را نیز به شورای اسلامی شهر تهران منعکس کنند.

مسئولیت آلودگی هوا تنها با شهرداری نیست

سوده نجفی دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز برضرورت شناسایی سریعتر تروریست ها توسط نیروهای اطلاعاتی و امنیتی تاکید کرد و گفت: عاملان این اتفاقات باید به مردم معرفی شوند.

وی با اشاره به آلودگی هوا با توجه به وارونگی هوا در فصل زمستان، یادآور شد: از سال ۹۶ تا سال ۱۴۰۰ تنها ۳۶ روز هوای پاک را تجربه کردیم و ۴۱ روز هوای تهران شرایط کاملا ناسالم را تجربه کرده است.

نجفی با بیان اینکه مسئولیت آلودگی هوا تنها با شهرداری نیست، اظهارداشت: با توجه به این موضوع تقاضا می شود شهرداری و به ویژه مرکز ارتباطات به مردم اعلام کند که مسئولیت تنها با شهرداری نیست.

وی ادامه داد: از سویی دیگر باید با نهادهایی که در این زمینه ترک فعل کرده اند، برخورد شود.

تسلیت به مردم ایران

حبیب کاشانی دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز در زمان تذکر خود، از فاطمیون و مردم ایران برای ورود داعش و حادثه خونین حرم شاهچراغ عذر خواهی کرد و به خانواده های این شهدا تسلیت گفت.

نصیرنیوز

درباره نویسنده