ی٫ اردیبهشت ۳۰ام, ۱۴۰۳

تمجید نظریه‌پرداز برجسته معماری ایران از رویکرد محله محوری شهرداری در رفسنجان

 

کرمان نظریه‌پرداز برجسته معماری ایران با تمجید از رویکرد محله‌محوری شهرداری در رفسنجان، تعاملات اجتماعی و گسترش فرهنگ اسلامی و رعایت حقوق همسایگی را موجب توسعه امنیت در محلات دانست.

دکتر عبدالحمید نقره‌کار عصر امروز ۱۳ بهمن در همایش آشنایی با مبانی طراحی معماری و شهرسازی بر ضرورت احیاء محله محوری در توسعه شهرها تأکید و اظهار کرد: تقویت هویت اسلامی – ایرانی در شهرها به عنوان یک ضرورت بوده و نظریه های شهرسازی مبتنی بر محله محوری و تقویت تعاملات اجتماعی در محلات مهم است.

وی با تمجید از رویکرد محله محوری شهرداری در رفسنجان، تعاملات اجتماعی و گسترش فرهنگ اسلامی و رعایت حقوق همسایگی را موجب توسعه امنیت در محلات دانست و افزود: محله محوری و مردم را به میدان آوردن اقدام بزرگی است که باعث ایجاد امید و نشاط و خلاقیت می شود.

این نظریه‌پرداز برجسته معماری ایران ادامه داد: شهر رفسنجان را باید براساس محلات، فضاها، امکانات و نیازمندی هایی که دارد، آسیب شناسی نمود و برای توسعه زیرساخت های آن اقدام کرد.

نقره‌کار بحران محیط زیست، آلودگی هوا، ترافیک و تصادفات را از جمله معضلات شهرهای بزرگ برشمرد و گفت: با آپارتمان سازی ها تعاملات فرهنگی و اجتماعی به صفر رسیده است لذا بازگشت به محله محوری به عنوان یک ضرورت برای شهرها به حساب می آید.

شایان ذکر است این همایش به همت شهرداری رفسنجان و با همکاری ساختمان نظام مهندسی رفسنجان در سالن اجتماعات این مرکز برگزار شد.

ایسنا

درباره نویسنده