ی٫ اردیبهشت ۱۶ام, ۱۴۰۳

تلفیق معماری سنتی و مدرن در سرای چارسو قم

مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم از تلفیق معماری سنتی و مدرن در سرای چارسو قم خبر داد و گفت: سرای چارسو احیای کاروانسرای بزازها متناسب با معماری سنتی است که سال‌ها قبل در طرح توسعه شهرسازی قم تخریب شده بود.

به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم، علیرضا ارجمندی در بازدید از سرای چارسو گفت: ساخت این مجموعه در تقاطع بلوار عماریاسر و خیابان آذر و در مجاورت بافت تاریخی و ارزشمند راسته بازار قم، هدفمند بوده و از روی مطالعه انجام شده است.

مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم با بیان این‌که بازار کهنه از قدیمی‌ترین بازارهای تاریخی شهر قم است که در فهرست آثار ملی ایران نیز به ثبت رسیده است ادامه داد: تلفیق معماری مدرن با مبانی معماری سنتی تجربه موفقی است که نمونه آن را در همین سرای چارسو ‌می‌توان مشاهده کرد.

ارجمندی با اشاره به  این که از مهمترین اهداف اصلی این مجموعه احیا و بازسازی بازار تاریخی است، افزود: سرای چارسو احیاء کاروانسرای بزازها متناسب با رویکرد به معماری سنتی است که در چند دهه گذشته در توسعه شهرسازی قم تخریب شده بود.

مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم گفت: تلاش شرکت مکعب سپید در احیاء بازار تاریخی قم با تغییر کاربری جدید و استفاده از فضای آن در توسعه گردشگری و ایجاد رستوران سنتی قابل تقدیر است.

شهربیست

درباره نویسنده