ش٫ اردیبهشت ۸ام, ۱۴۰۳

تلاش برای جلوگیری از احتکار زمین در محدوده شهر‌ها

وزیر راه و شهرسازی در نشست معاونان شهرسازی و معماری ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها بر ضرورت جلوگیری از احتکار زمین در محدوده شهر‌ها و اهتمام به اجرای بسته ۱۹ بندی مشوق‌های نوسازی در بافت فرسوده تاکید کرد

 به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، وزیر راه و شهرسازی در نشست معاونان شهرسازی و معماری ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها بر ضرورت جلوگیری از احتکار زمین در محدوده شهر‌ها و اهتمام به اجرای بسته ۱۹ بندی مشوق‌های نوسازی در بافت فرسوده تاکید کرد.
عضو کابینه دولت سیزدهم تصریح کرد: تولید مسکن نیاز و ضروت کشور است و تولید سالانه یک میلیون واحد مسکونی باید در اولویت وزارت راه وشهرسازی باشد.
بذرپاش از جمله راهبرد‌های رسیدن به هدف تولید مسکن در کشور را ساخت مسکن در بافت فرسوده با ارایه مشوق‌های مختلف همچون بسته تشویقی ۱۹ گانه شهرسازی، خودمالکی‌ها و بازتنظیم تراکم‌ها، تعامل با معاون شهرسازی و معماری شهرداری‌ها و همچنین جلوگیری از احتکار زمین با اجرای مصوبه قانونی آن دانست.
وزیر راه و شهرسازی از تعامل مناسب وزارت جهادکشاورزی با وزارت راه و شهرسازی برای تخصیص اراضی به اجرای طرح نهضت ملی مسکن خبر داد و گفت: تلاش می‌کنیم تا تعداد بیشتری از افراد فاقد خانه صاحب خانه شوند.

صداوسیما

درباره نویسنده