ج٫ فروردین ۳۱ام, ۱۴۰۳

تلاشی برای آشنایی معماری با هنرمندان حرفه‌ای

نخستین نمایشگاه گروهی «بن آرت» از یازدهم تیر تا اول مرداد ماه ۱۴۰۰ با هدف معرفی هنرمندان حرفه‌ای به جامعه معماری و طراحان داخلی کشور آغاز به کار کرد. عادل علاسوند گردآورنده این مجموعه، با نمایش بیش از یکصد اثر فاخر از شصت هنرمند پیشکسوت و جوان در سبک‌ها و مدیاهای مختلف از جمله نقاشی، نقاشی‌خط، مجسمه و عکاسی تلاش کرده تا توجه سلایق مختلف را جلب کند. 

علاسوند کوشیده تا جامعه معماری را برای بکار گیری آثار هنریِ اصل، در پروژه‌های‌شان ترغیب کند. 

این هنرمند می‌گوید: بسیاری از آبجکت‌های دکوراتیو که اخیرا نیز در طراحی و دکورهای داخلی نقشی پررنگ پیدا کرده‌اند، به دلیل کپی بودن از آثار دیگر هنرمندان داخلی یا خارجی، ارزش هنری ندارند. جالب اینکه در بیشتر موارد با قیمتی نزدیک یا کمی بیشتر امکان خرید آثارِ هنری اورجینال و دارای سرتیفیکیت میسر است، ضمن اینکه این آثار در میان مدت ارزش افزوده پیدا کرده و به عنوان سرمایه‌ای برای خریداران نیز به شمار می‌روند. 

وی ادامه می‌دهد: تجربه شخصی من در پروژه‌های طراحی داخلی، نشان داده که جانمایی آثار هنری در محل زندگی و کار افراد، مورد استقبال ایشان قرار می‌گیرد؛ تا جایی که علاقمند به شناخت بیشترِ هنرمندان و سرمایه‌گذاری در بازار هنر می‌شوند. 

علاسوند می‌گوید: بسیاری از متخصصان معماری به دلیل‌عدم شناخت دقیق از هنرمندان حرفه‌ای و آثارشان، کمتر به سراغ آثار اورجینال رفته‌اند. به همین دلیل ما در کنار برگزاری نمایشگاه‌های هنری، اقدام به راه اندازی پلتفرمی استاندارد جهت تسهیل در انتخاب آثار هنرمندان حرفه‌ای برای جامعه معماری و طراحان داخلی کرده است. 

مریم وحیدنیا مسئول رسانه‌ای این نمایشگاه درباره اهداف برگزاری این رویداد می‌گوید: هدف از برپایی نمایشگاه بن آرت در فضایی بالغ بر ۲ هزار متر مربع، تشویق معماران و طراحان داخلی و حمایت از هنرمندان جوان و خلاق جهت ورود به بازار حرفه‌ای است. 

وی ادامه می‌دهد: در این نمایشگاه بیش از ۱۰۰ اثر فاخر از ۶۰ هنرمند ارزشمند به نمایش گذاشته شده است و کمک به افزایش ابعاد بازار هنر، حمایت از هنرمندان جوان و خلاق برای ورود به بازار حرفه‌ای، مشاوره به سرمایه‌گذاران و تلاش برای ورود به بازار بین المللی هنر از دیگر اهداف برگزاری این نمایشگاه است. 

نخستین نمایشگاه بن آرت از تاریخ یازدهم تیر تا یکم مرداد در یکی از مجمتع‌های تجاری واقع در کیلومتر بیست جاده مخصوص کرج برقرار است.

ایلنا

درباره نویسنده