د٫ اردیبهشت ۱۷ام, ۱۴۰۳

تقویت سیمای شهری با نمادهای هویت بخش رویکرد اداره ارشاد خمین است

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خمین گفت: تقویت سیمای شهری با نمادهای هویت بخش رویکرد اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان در سال جاری است.

« آزاده محمدی» در نشست هم اندیشی هنرمندان خمین با شهردار این شهر، افزود: نمادها و اِلمان‌های شهری به عنوان عنصری شاخص از شهر، ابزاری ارزشمند برای معرفی هویت شهر هستند.

وی بیان کرد: معماری به اعتبار آنکه نمودی مادی از ارزش‌های فرهنگی هر جامعه است، یکی از عناصر هویت ‌ساز جامعه به شمار می‌رود.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خمین ادامه داد: در کنار مسائل زیباشناسی ساختمان‌ها، هویت ایرانی- اسلامی و نمادها و خرده‌ فرهنگ‌های هر منطقه از کشور مسئله‌ای مهم است.

محمدی تاکید کرد: هنرمندان حوزه‌های مختلف هنری در خمین ظرفیت خوبی برای تشکیل اتاق فکر به منظور مبلمان سازی و زیباسازی شهرخمین است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خمین با تقدیر از اقدام شهرداری خمین به دلیل در اختیار گذاشتن مکانی برای فعالیت‌های هنری، ادامه داد: تکمیل طرح بازسازی نگارخانه خمین گامی بزرگ برای نمایش آثار هنرمندان هنرهای تجسمی و گروه‌های نمایشی شهرستان است.

محمدی تاکید کرد: توجه به باروری حوزه فرهنگ و هنر در کاهش آسیب‌ها، تقویت سرمایه اجتماعی و نشاط جامعه، رشد و بروز خلاقیت و اقدامات اثربخش موثر است و از این منظر نیاز است که بستر فعالیت اصحاب اندیشه و هنر خمین مهیا شود.

شهردار خمین نیز در این نشست گفت: مدیریت شهری خمین در راستای بروز و ظهور استعدادهای هنری برنامه ویژه برای حمایت از هنرمندان این شهر دارد.

«حمید احمدی» اظهار داشت: در این راستا باید برای مناسبت‌های مختلف برنامه‌های ویژه‌ای برای هنرمندان داشته باشیم تا زمینه رشد و بالندگی هر چه بیشتر هنرمندان خمین را فراهم شود.

وی افزود: در راستای توسعه فرهنگ شهروندی بهره‌گیری از ظرفیت هنرمندان برای نهادینه سازی موضوعاتی مانند فرهنگ ترافیک، تفکیک زباله و استفاده از فضاهای عمومی در دستور کار شهرداری خمین قرار دارد.

شهرستان خمین در جنوب استان مرکزی به مرکزیت شهری به همین نام است.

ایرنا

درباره نویسنده