ج٫ فروردین ۱۰ام, ۱۴۰۳

تفکیک فضا در طراحی داخلی

به دلیل کوچک بودن فضای داخلی خانه های امروزی طرح های کاربردی بسیاری برای استفاده بهینه از تمام فضا توسط حرفه ای های این رشته ارائه شده است که در تمام بخش های دکوراسیون داخلی قابل اجراست.
پیشتر در رابطه با فضاسازی درست و استفاده مفید از محیط در آشپزخانه را در دنیای مد نمناک شرح دادیم که در ادامه آن به اجرای همین ایده در اتاق پذیرایی و نشینمن خواهیم پرداخت که با استفاده از پارتیش ها و دیوارهای متحرک چوبی یا همان پانل های آماده که از جنس چوب هستند می توان اتاق پذیرایی را از نشینمن یا حتی اتاق خواب جداسازی کرد.
برخی معتقدند استفاده از دیوارهای آماده فضای خانه را خفه می کند پس برای این گروه دیوارهای مشبک بهترین گزینه است. این دیوارها علاوه بر زیبایی، به خوبی نور را نیز منتقل می کنند. طرح های روی این دیوارها با برش ایجاد شده اند و به همین منظور باعث بسته شدن فضا نمی شوند.
 
درهای کشویی
عنوان کاربردی بودن به درستی به این دسته از دیوارهای جداکننده فضای داخلی اختصاص داده شده است چرا که علاوه بر جداکردن بخشی برای قرار گرفتن وسایل و محل مناسبی برای قرار دادن لوازم تزیینی است.
این گنجه و قفسه از نظر بصری فضای بزرگ و باز اتاق را تبدیل به یک اتاق نشیمن و یک اتاق غذاخوری جدا از هم کرده است و در عین حال یکپارچگی فضا را نیز حفظ می کند. این قفسه همچنین مکانی عالی برای به نمایش گذاشتن گلدان ها و وسایل تزئینی محبوب شما است و از گنجه زیر آن نیز می توانید برای نگهداری وسایل دیگر استفاده کنید.
این نوع دیوارهای جدا کننده که مانند یک درب عمل کنند، برای جدا سازی دو بخش از لحاظ بصری و فضایی و همچنین ایجاد تقسیمات خصوصی و تعریف محدوده، به کار می روند. انعطاف این نوع پارتیشن ها در جمع و باز شدن بالا است درهای کشویی انواع مختلفی دارند و در بازار در قیمت های متفاوتی وجود دارند .
 
پانل های شناور
این پانل های شناور که دیواری ساده و کارآمد برای ایجاد فضایی خصوصی هستند ، با سیم به سقف و کف اتاق وصل می شوند و نوارهای نقره ای روی این پانل موجب روشن شدن فضا می شوند. اندازه این دیواره تا سقف بالا نرفته است بنابراین نور و یکپارچگی فضا همچنان در همه اتاق جریان دارد.
 
پنجره های قدیمی
یکی از شیوه های خلاقانه برای جدا کردن فضای آپارتمان استفاده از قاب های قدیمی پنجره است که با دیوارهای آجری ساختمان هماهنگی کامل دارند.
 
پرده های همه کاره ای که دیوارهای جداکننده هستند:
پرده ای برای جداسازی فضای نشیمن در قسمت پشت مبلمان و یا محل قرار گرفتن تلویزیون نصب می شود که می توان از این دسته از لوازم هم به عنوان دیوارهای جداکننده البته با جنس و متریال متفاوت یاد کرد. در ادامه سلکشنی مربوط به توضیحات ارائه شده را مشاهده می کنید.
 
جداکننده ها با تم هنری
با تخته ها یا بوم های بزرگ با کمی خلاقیت می توانید پاراوان بسازید. این نوع جداکننده ها فضای زیادی را اشغال نمی کنند ، درخشش رنگ ها را با خود به فضا می آورند. یک پیشنهاد جالب دنیای مد نمناک برای جدا نمودن فضاها از یکدیگر پوستر های بزرگ است که به صورت چند پنل و روی فیبر پرس شده و با چند لولا به یکدیگر متصل و از ارتفاع مناسبی جهت ایستایی روی زمین قرار بگیرد.
 
پارتیشن های تاشو
راه مناسب دیگری برای جداسازی فضای خانه ، استفاده از صفحات تاشو یا پاراوان ها است. این صفحات را با لولا به هم متصل می کنند و حرکت دادن شان به خصوص وقتی در زیر آنها چرخ های کوچکی قرار دهند ، آسان است.

درباره نویسنده