ج٫ اردیبهشت ۲۸ام, ۱۴۰۳

تفاوت اجرای طرح در ولیعصر و ۴۲ متری تبریز/ بی‌ارادگی در شهرداری موج می‌زند

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تبریز گفت:مسیرگشایی خیابان ۴۲ متری قربانی اختلاف سازمان‌های راه و شهرسازی و عمران شهرداری شده است. وقتی طرحی مصوب شده یعنی مراحل کارشناسی و مطالعات را گذرانده است.

 فریدون بابایی اقدم با بیان اینکه تملک منازل مسکونی در محدود مسیرگشایی امتداد ۴۲متری تبریز در ردیف بودجه شهرداری آمده، تصریح کرد: خروجی کمیسیون شهرسازی و دستورجلسات در شورای چهارم شهر موجود است. که قرار بود ۳۰۰ واحد مسکونی تملک شوند اما اکنون علی رغم مصوبه قانونی، اختلاف کد را بهانه قرار می‌دهند که امر معقولی نیست.

وی با اشاره به مطالعات مهندسی درباره پروژه‌ها افزود: در حوزه مهندسی، حرف نشد نداریم. سخت‌ترین کارها براساس خلاقیت مهندسان انجام می‌شود. وقتی در طی سه سال با وجود مصوبه شورا حتی یک خانه هم تملک نشده است، پس چاره کار چیست؟ شهرداری با بودجه‌‌ی مصوب هم نتوانست کاری انجام دهد.

عضو شورای شهر تبریز عدم اراده لازم در شهرداری را مشکل اصلی عنوان کرد و گفت: اینکه در شرایط فعلی پروژه ها رها شوند، سخن معقولی نیست. مسیرگشایی خیابان ۴۲ متری قربانی اختلاف راه و شهرسازی و سازمان عمران شهرداری شده است. وقتی طرحی مصوب شده یعنی مراحل کارشناسی و مطالعات را گذرانده است. علاوه براین، وضعیت توپوگرافی منطقه و شیب‌ محل در شورای عالی معماری و شهرسازی کشور به تصویب رسیده است.

بابایی‌اقدم، لغو مصوبه یک دوره از شورا را در دوره بعدی نامفهوم دانست و تصریح کرد: در سال‌های گذشته از اینگونه اقدامات انجام شده است. مگر اختلاف ارتفاع در خیابان استاندار ولیعصر کمتر از مسیرگشایی خیابان ۴۲ متری است. تعهداتی که به مردم داده شده باید عملی گردد.

رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر با اشاره به وضعیت میدان آذربایجان خاطرنشان کرد: این پروزه از جمله طرح‌هایی است که با انتقادات مردمی مواجه گشته است. در سال سوم دوره پنجم شورای شهر صرفا فعالیت یک کارگاه از این پروژه را شاهد هستیم. اجرای این طرح و سایر پروژه ها نیازمند اراده شهرداری است. سوال از شهردار هم در ذیل همین مباحث مطرح شده است. تاکی باید به صورت شفاهی سوال بپرسیم و پاسخی نشویم؟ اگر واقعا جوابی برای سوالات مطرح شده از شهردار پاسخی وجود ندارد، باید اعلام کنند.

منبع:آناج

درباره نویسنده