ی٫ اردیبهشت ۳۰ام, ۱۴۰۳

تعداد فارغ التحصیلان معماری فراتر از حد اشباع است

رئیس دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه علم و صنعت ایران در رادیو گفت وگو اظهارکرد: تعداد فارغ التحصیلان ما در حوزه معماری و شهرسازی به حد اشباع رسیده و حتی فراتر از حد اشباع است.

دکتر مصطفی بهزادفر استاد ممتاز و رئیس دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه علم و صنعت ایران به مناسبت ایام الله دهه فجر با برنامه «فجر دانش» پیرامون دستاوردهای این دانشگاه گفتگو کرد.
بهزادفر گفت: دانشگاه علم و صنعت اولین دانشگاه صنعتی ایران است که قبل از دانشگاه تهران در سال ۱۳۰۸ تأسیس شده و در حال حاضر بسیاری از صنایع، اسم خود را از این دانشگاه دارند.
وی با اشاره به اینکه دانشکده معماری و شهرسازی این دانشگاه در سال ۱۳۴۷ تأسیس شد افزود: دانشکده معماری و شهرسازی در دانشگاه علم و صنعت با یک رویکرد صنعتی شکل گرفت اما ریشه و رویکرد دانشگاه تهران، هنری بود.
رئیس دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه علم و صنعت ایران خاطرنشان کرد: تمام کشورهای توسعه یافته ابتدا حداقل دانش را داشتند اما به تدریج از حداقل دانش ممکن به حداکثر ممکن رسیدند و امروز هم کشور ما در همین مسیر قرار دارد چراکه بالاخره در جریان توسعه کمی باید به سمت توسعه کیفی نیز پیش رفت.
بهزادفر با بیان اینکه تعداد فارغ التحصیلان ما در حوزه معماری و شهرسازی به حد اشباع رسیده و حتی فراتر از حد اشباع است و از بیشتر کشورها بالاتریم گفت: گروه‌های آموزشی از دهه ۹۰ شروع به تجدیدنظر در برنامه‌های آموزشی در مسیر کیفیت مداری کردند.
این استاد ممتاز در دانشگاه علم و صنعت ایران با بیان اینکه ما در حوزه معماری و شهرسازی شانزدهمین کشور دنیا هستیم اظهارکرد: کشور ما از نظر تعداد مقالات علمی در سطح بالایی قرار دارد و تاکنون خیلی خوب پیش رفتیم و در زمینه کیفی نیز خیلی خوب رشد کردیم اما از این نقطه به بعد باید وضعیت را تحلیل و بررسی کرده و باز هم آن را ارتقا دهیم.
وی با بیان اینکه فارغ التحصیلان ایرانی ذره‌ای از فارغ التحصیلان دنیا کم ندارند گفت: هر پروژه‌ای که در زمینه معماری، شهرسازی و طراحی صنعتی و ترکیب هنر و مهندسی باشد ما این توان را داریم که رتبه اول شویم کمااینکه در سطح آموزش هم به بالاترین سطح رسیدیم.
بهزادفر در رادیو گفت وگو اظهارکرد: دانشکده‌های معماری و شهرسازی به ویژه در دانشگاه علم و صنعت با سابقه و سطح کیفی که پیدا کرده خودش را در خدمت کشور می‌بیند و امیدوار است که در چارچوب برنامه‌ها به ویژه آمایش سرزمینی، بتواند قابلیت‌های خود را برای سازندگی در کشور عرضه کند.

رادیوگفتگو

درباره نویسنده