ی٫ اردیبهشت ۱۶ام, ۱۴۰۳

تصویب ۱۶ طرح در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان چهارمحال و بختیاری 

سرپرست معاونت شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری از تصویب ۱۶ طرح در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در زمینه‌های خدماتی، تولیدی، گردشگری، نهضت ملی مسکن و… خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (چهارمحال و بختیاری)، زهره جعفریان سرپرست معاونت شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی استان با اشاره به تصویب ۱۶ طرح در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، گفت: این طرح‌ها در زمینه‌های خدماتی، تولیدی، گردشگری، نهضت ملی مسکن و… هستند.

وی افزود: الحاق اراضی به محدوده شهری در شهرهای شهرکرد، لردگان، فارسان و مال‌خلیفه درخصوص تأمین زمین طرح نهضت ملی مسکن براساس قانون جهش تولید مسکن یکی از مصوبات شورای برنامه‌ریزی و توسعه چهارمحال و بختیاری است که براساس آن در شهر شهرکرد ۸/۵ هکتار، لردگان دوقطعه ۸/۴ هکتار و ۲۸ هکتاری، فارسان ۱۹/۵ هکتار و در مال‌خلیفه ۳۲ هکتار زمین به محدوده شهری الحاق خواهد شد.

سرپرست معاونت شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: یکی دیگر از موضوعاتی که در شورای برنامه‌ریزی و توسعه چهارمحال و بختیاری مورد بررسی قرار گرفت، امکان‌سنجی جابجایی و درجاسازی روستاهای اینکک و ده زیردودرا از توابع شهرستان لردگان بود که بر این اساس، با درجاسازی روستای اینکک و جابجایی روستای ده زیردودرا موافقت شد؛ همچنین اصلاح حریم شهرهای بازفت، یان‌چشمه و پردنجان نیز در شورای برنامه ریزی استان به تصویب رسید.

جعفریان خاطرنشان کرد: در کمیسیون ماده ۵ طرح تفصیلی شهرهای استان نیز ۱۸ مصوبه در خصوص شهرهای گهرو، فارسان، طاقانک، هفشجان، سردشت، بروجن و شهرکرد وجود داشت که این مصوبات درخصوص تفکیک، تغییر عرض معابر، اصلاح‌بخشی از ضوابط طرح‌های تفصیلی، تغییر کاربری، اصلاح محدوده بافت فرسوده شهری و اصلاح ضابطه در طرح‌های نهضت ملی مسکن هستند.

 

درباره نویسنده