ی٫ اردیبهشت ۳۰ام, ۱۴۰۳

تصاویر نخستین ایستگاه اتوبوس‌ تندرو با معماری ایرانی‌ – اسلامی در تهران

نخستین ایستگاه اتوبوس‌های تندرو (بی آر تی) با معماری ایرانی و اسلامی در بزرگراه بعثت تهران و در محدوده شهرداری منطقه ۱۶ به بهره‌برداری رسید.

نخستین ایستگاه اتوبوس‌های تندرو در بزرگراه بعثت و روبه‌روی بوستان بعثت با سبک معماری ایرانی و اسلامی ساخته شد. سید «مرتضی روحانی»، شهردار منطقه ۱۶ درباره اهمیت اجرای پروژه‌هایی‌ که اصول معماری اصیل ایرانی و اسلامی در آن رعایت می‌شود، گفت:«ما هر قدر در ساخت و ایجاد بناهای شهری به فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی توجه داشته باشیم به همان اندازه در حفظ و صیانت از آن ارزش‌ها تأثیرگذار خواهیم بود، حال این معماری می‌تواند مربوط به ساختمان و بنایی بزرگ باشد و خواه ایستگاه اتوبوس و یا هر مکان دیگر.»

ببینید | تصاویر نخستین ایستگاه اتوبوس‌تندرو با معماری ایرانی‌ - اسلامی در تهران

او گفت: «این پروژه چند نکته کلیدی و طلایی دارد. اول اینکه نمایی از معماری ایرانی و اسلامی را به زیباترین شکل ممکن به تصویر کشانده و نگاه هر رهگذر و مسافری را به سمت خود جلب می‌کند. دوم اینکه در زمان اجرای این پروژه که در بخش و رفیوژ میانی بزرگراه بعثت انجام شده به فضای سبز و درختان کوچک‌ترین آسیبی نرسیده و حتی این عناصر به کمک معماری آمده است و نکته آخر اینکه اینجا سرپناه و سایه‌بانی است برای مسافران و رهگذرانی که قصد دارند به نقاط مختلف شهر سفر کنند.»

 

«علی‌محمد کریم پور»، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار منطقه ۱۶ نیز در این‌ باره گفت: «در دوره‌ای قرار گرفته‌ایم که توجه به هنر معماری از نوع ایرانی و اسلامی می‌تواند روح خسته شهر را جوان و پر نشاط کند. قصد داریم در آینده نزدیک همه ایستگاه‌های اتوبوس‌های تندرو در محدوده منطقه ۱۶ را نیز به سبک معماری ایرانی و اسلامی طراحی کنیم تا خدمتی هرچند کوچک در حفظ و صیانت از فرهنگ اصیل ایران زمین برداریم.»

ببینید | تصاویر نخستین ایستگاه اتوبوس‌تندرو با معماری ایرانی‌ - اسلامی در تهران

 

مهم‌ترین ویژگی معماری ایرانی در دوره اسلامی حرکت به سمت وحدت است یا بهتر است بگوییم معماری دوران اسلام بسترسازی حرکت انسان از کثرت به وحدت بوده است.

 
همشهری آنلاین

درباره نویسنده