پ٫ اردیبهشت ۶ام, ۱۴۰۳

تصاویر دیدنی از معماری ایرانی – اسلامی جدیدترین ایستگاه مترو تهران

ایستگاه خیابان شهدای هفدهم شهریور در خط ۷ شبکه مترو تهران در آستانه بهره‌برداری قرار گرفت. این ایستگاه در تقاطع خطوط ۶ و ۷ واقع شده و یکصد و چهل و سومین ایستگاهی است که در مدار خدمت رسانی به شهروندان قرار می‌گیرد.

مسعود درستی مدیرعامل شرکت مترو تهران با یادآوری این موضوع که سال گذشته در مراسم افتتاح ایستگاه بوستان، وعده افتتاح ایستگاه خیابان شهدای ۱۷ شهریور در سه ماه نخست سال ۱۴۰۱ داده شده بود، گفت: پیرو این وعده، عملیات اجرایی ایستگاه خیابان شهدای ۱۷ شهریور تا قبل از پایان ۳ ماهه نخست سال جاری تکمیل شد و در روزهای باقی‌مانده از ماه جاری، امکان بهره برداری از این ایستگاه وجود خواهد داشت. ایستگاه مذکور در انتهایی‌ترین ضلع شرقی بازار بزرگ تهران و در منطقه‌ای پرترافیک و متراکم از نظر جمعیتی در منطقه ۱۲ واقع شده است.

مدیرعامل شرکت مترو تهران گفت: همزمان با افتتاح ایستگاه خیابان شهدای ۱۷ شهریور و جمع‌آوری و انتقال کارگاه آن، بهسازی بخش‌ باقی‌مانده از بلوار قیام در محدوده حدفاصل چهارراه مشهدی رحیم تا خیابان شهدای ۱۷ شهریور نیز انجام شد تا این بلوار به طور کامل و با امکاناتی همچون مسیر ویژه دوچرخه سواری، پیاده‌راه، ایستگاه‌های تاکسی، اتوبوس تندرو و فضای سبز ایجاد شود و با شکلی متفاوت نسبت به گذشته در اختیار شهروندان قرار گیرد.

درستی با اشاره به سبک خاص معماری ایرانی- اسلامی ایستگاه خیابان شهدای ۱۷ شهریور گفت: طراحی چشم نواز محیط داخلی و همچنین نمای بیرونی ایستگاه‌های شبکه مترو تهران در سال‌های اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

 

افتتاح صد و چهل و سومین ایستگاه شبکه مترو تهران| تصاویری از معماری ایرانی-اسلامی ایستگاه شهدای هفده شهریور

افتتاح صد و چهل و سومین ایستگاه شبکه مترو تهران| تصاویری از معماری ایرانی-اسلامی ایستگاه شهدای هفده شهریور

 

درباره نویسنده