پ٫ فروردین ۹ام, ۱۴۰۳

ترکیب کاغذ دیواری و رنگ: همه‎ی آنچه که باید در این باره بدانیم

زمانی که صحبت از تزئین دیوارهای خانه میشود، معمولا شما دو انتخاب پیش روی‌تان دارید: کاغذ دیواری و رنگ. بسته به سلیقه و انتخاب خودتان شما می‌توانید یکی از آنها یا ترکیبی از هر دو را برای پوشش دیوارهای خود استفاده کنید. ترکیب کاغذ دیواری و رنگ روش عالی برای ایجاد کنتراست و افزایش جذابیت دکوراسیون خانه است. ترکیب الگو و رنگهای بولد می‌تواند ظاهر خیره‌کننده‌ای را به فضای خانه‌تان ببخشد و به راحتی دکوراسیون شما را جذاب و منحصربفرد نماید. ما در این اینجا نکاتی را برای ترکیب کاغذ دیواری و رنگ در فضای خانه به شما ارائه می‌دهیم که مطمئنا بدردتان خواهد خورد.

ترکیب کاغذ دیواری و رنگ

 ترکیب کاغذ دیواری و رنگ در اتاق خواب

اتاق خواب می‌تواند مکان خوبی برای ترکیب کاغذ دیواری و رنگ باشد. معمولا هدف اتاق خواب ایجاد فضایی برای استراحت و خواب شما می‌باشد. رنگهای آرامش‌بخش مثل رنگهای خنثی معمولا رنگ غالب اتاق‎های خواب را تشکیل می‌دهند. اما خوب، چنین فضاهایی می‌توانند دکوراسیون یکنواختی را برای اتاق شما رقم بزنند. معمولا دیوار پشتی تختخواب بهترین مکان برای اضافه کردن رنگ‎های بولد و الگوهای متنوع به  اتاق خواب می‌باشد.

ترکیب کاغذ دیواری و رنگ

ین روزها دیوار تاکید به یکی از محبوبترین ویژگی‌های طراحی داخلی در سراسر جهان تبدیل شده است. در واقع دیوار تاکید، دیواری است که طراحی آن از لحاظ رنگ، بافت یا الگو از سایر دیوارهای اتاق متفاوت می‌باشد. شما می‌توانید از انواع کاغذ دیواری، سنگ، آجر، چوب، گچ‌بری یا هر ایده‌ای که مدنظرتان است، بدین منظور استفاده کنید. ایجاد دیوار تاکید اصلا سخت نیست و شما می‌توانید با کمک رنگ، الگو یا تکسچر، آن را به دکوراسیون‌تان اضافه کنید. شما میتوانید دیوارهای اتاق خواب خود را رنگ کنید اما در مورد دیوار پشتی تختخواب می‌توانید از کاغذدیوارهای طرح دار استفاده کنید. به این ترتیب شما می‌توانید از انواع الگوهای پرجنب و جوش و رنگهای درخشان برای کاغذ دیواری خود استفاده کنید و در عین ایجاد فضای پرنشاط، مطمئن باشید که آرامش شما موقع خواب بهم نمیریزد.

ترکیب کاغذ دیواری و رنگ

ترکیب کاغذ دیواری و رنگ در اتاق نشیمن

خوشبختانه اتاق نشیمن محدودیت‌های اتاق خواب را در مورد ترکیب کاغذ دیواری و رنگ ندارد و شما می‌توانید با توجه به سلیقه و دکوراسیون خود ایده‎های متنوعی را در آن پیاده‌سازی کنید. متداول‌ترین روش برای ترکیب کاغذ دیواری و رنگ این است که یک یا دو دیوار خود را با کاغذ دیواری بپوشانید و بقیه را رنگ کنید. به این ترتیب شما می‌توانید بعضی از دیوارها را با کمک کاغذ دیواری از فضای تمام رنگ خانه جدا کرده و دکوراسیون منحصربفرد خود را داشته باشید. اگر فضای خانه‌تان کوچک است و دوست دارید که از کاغذدیواری برای پوشش دیوارها استفاده کنید، این ایده می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. در مورد خانه‌هایی با مساحت کم، هیچ وقت کل خانه‌تان را با کاغذ دیواری نپوشانید زیرا که کاغذدیواری مخصوصا از نوع طرح‌های شلوغ و بزرگ آن، می‌تواند فضای خانه‎ی شما را کوچکتر نشان دهد. علاوه بر این چنین ایده‌ای هزینه‎ی کمتری نسبت به دکوراسیون تمام کاغذدیواری دارد و به صرفه‌تر است.

ترکیب کاغذ دیواری و رنگ

اولین چیزی که شما باید حتی قبل از انتخاب کاغذ دیواری به آن بپردازید، این است که کدام دیوارها را می‌خواهید با کاغذدیواری بپوشانید. شما باید دیواری را انتخاب کنید که زیاد در دید قرار دارد و به عنوان دیوار اصلی اتاق‌تان مطرح است. معمولا دیوار پشت تلویزیون، دیوار پشت مبلمان، دیوار پشت شومینه، دیوار روبروی در و دیوار پشت میز ناهارخوری بهترین انتخاب برای کاغذ دیواری هستند. همینطور کاغذدیواری در فضاهای پلان باز می‌تواند به عنوان پارتیشن یا جداکننده‌ی فضای نیز کاربرد داشته باشد و شما می‌توانید بخش‎های مختلف خانه به کمک آن از هم جدا کنید.

ترکیب کاغذ دیواری و رنگ

ایده‌ی پیشنهادی دیگر ما برای ترکیب کاغذ دیواری و رنگ این است که نصف دیوارها را با کاغذدیواری بپوشانید و بقیه را رنگ کنید. همینطور شما می‌توانید برای دیوارها از کاغذدیواری و برای سقف از رنگ استفاده کنید. به این ترتیب هر دوی سقف و دیوارهایتان می‌توانند در فضا اتاق برجسته شده و نگاهها را به خود جذب کند.

ترکیب کاغذ دیواری و رنگ

به هنگام استفاده از ترکیب کاغذ دیواری و رنگ در کنار هم، این نکته را به یاد داشته باشید که رنگ شما نباید بر کاغذدیواری‌تان غلبه کند. رنگ و کاغذ دیواری شما باید مکمل هم باشند و با هم کار کنند اما در عین حال هر کدام به طور طبیعی بدرخشند و نگاه‌ها را به خود جذب کنند. بیشتر طراحان داخلی توصیه می‌کنند که سعی کنید از یک طیف رنگی برای رنگ پس‎زمینه‎ی کاغذ دیواری‌ و رنگ دیوارها استفاده کنید تا فضای شما هماهنگ و یکپارچه بنظر برسد. البته الگو و طرح کاغذ دیواری می‎تواند کاملا متفاوت از رنگ غالب اتاق باشد تا بتواند حس و حال تازه‌ای به دکوراسیون‌تان بدهد.

ترکیب کاغذ دیواری و رنگ

همانطور که خودتان نیز بهتر میدانید انتخاب رنگ و سبک دکوراسیون به طور کلی به دیزاین فضای خانه و سلیقه‌ی خودتان بستگی دارد. ولی بهتر است از قبل در مورد رنگها و تاثیری که روی روحیه و شخصیت افراد میگذارند، اطلاعات دقیق کسب کنید. دکوراسیون با رنگ های شاد و جسورانه مثل قرمز و نارنجی و رنگهایی از این قبیل باید بسیار محتاطانه و علمی بکار برده شوند زیرا هر گونه اشتباه باعث بی‌قراری و بهم‌ریختگی اعصاب میشوند. دکوراسیون منزل با ترکیب رنگ و کاغذ دیواری می‌تواند جذابیت خاصی را به خانهی شما آورده و جلوه‌ی بصری دوست‌داشتنی به آن دهد. ما در اینجا سعی کردیم شما را با دکوراسیون رنگ و کاغذ دیواری آشنا کنیم. امیدواریم که با الهام از این نکات و عکس‌ها بتوانید ترکیب موردعلاقه‌تان را انتخاب و دکوراسیونی زیبایی را برای خودتان ایجاد نمایید.

 

منبع:chibechin.com

درباره نویسنده