ج٫ فروردین ۱۰ام, ۱۴۰۳

ترفندهایی برای دکوراسیون حمام کوچک خانه

بیشتر مردم حمام‌های لوکس و بزرگی در منزلشان ندارند و برای تجربه چنین حمامی بایستی به فکر راه‌های جایگزین برای ایجاد فضای بیشتر در حمام منزل خود باشند؛ اما خوشبختانه ترفندهایی بسیار زیادی برای بزرگتر نشان دادن حمام های تنگ و تاریک بدون حتی اضافه کردن یک متر مربع به زیربنای حمام وجود دارد. چنانچه تمایل به یادگرفتن این ترفندها به منظور تبدیل حمام کوچک خود به مکانی لوکس، جدید، تازه و آرام دارید، این مطلب را با دقت مطالعه کنید.

از پالت‌های رنگی استفاده کنید

از پالت‌های رنگی استفاده کنید | ترفندهای بزرگتر نشان دادن حمام کوچک خانه | توکامگ

ما همیشه گفته‌ایم که نقش رنگ در دکوراسیون خانه را دست کم نگیرید. خواه شما باور کنید یا نه، استفاده از طرح‌های رنگی تفاوت زیادی در حمام ایجاد می‌کند. به کارگیری نور سفید نیز موجب بزرگ‌تر نشان دادن حمام می‌شود. همین تأثیر را سایر رنگ‌های روشن مانند زرد، بژ و کرم دارند. اگر شما قبلاً از این واقعیت آگاه بودید پس معجزه رنگ‌ها را جدی بگیرید و تا آنجا که می‌توانید از نور در حمام خود استفاده کنید.

البته توجه کنید که نور را فقط به دیوار یا کاشی‌ها نتابانید. بلکه شما می‌توانید تمرکز نور را بر روی کف حمام، صندلی حمام، گیاهان موجود در حمام و سایر وسایل جانبی قرار دهید. در واقع توجه به هر جزئیاتی می‌تواند حمام شما را بزرگ تر نشان دهد. استفاده از تک لوازمی به رنگ تیره نیز می‌تواند مکمل‌های لوکسی برای حمام شما باشد. شما می‌توانید از هر وسیله‌ای که عمق بیشتری به فضای حمام شما می‌بخشد استفاده کنید. به کاربردن این وسایل در تزیین حمام علاوه بر عمق بخشیدن به ابعاد حمام، موجب تجملی‌تر شدن آن نیز می‌شود.

از تضاد زیاد در حمام دوری کنید

از تضاد زیاد در حمام دوری کنید | ترفندهای بزرگتر نشان دادن حمام کوچک خانه | توکامگ

شما به دنبال بزرگتر نشان حمام خانه خود هستید. پس همانند چیزی که در بزرگتر نشان دادن خانه نیز به آن اشاره کردیم، به ارزش رنگ‌ها توجه کنید. وجود کنتراست قوی مانند سقف تیره و دیوار روشن یا برعکس، هرگز توصیه نمی‌شود. در قسمت‌های دیگر حمام هم سعی کنید از وسایلی با سطوح و گوشه‌های تیز استفاده نکنید. در عین حال، از وجود قفسه و کمد کابینتی در حمام خود استفاده کنید و با قرار دادن وسایل درون آن‌ها فضا را برای خود در حمام افزایش دهید.

ارتفاع حمام را دستکم نگیرید

ارتفاع حمام

به‌ طور کلی طراحان فضاهای کوچک با تمام ابعاد فضا سروکار دارند و چنانچه مکانی از لحاظ زیربنایی کوچک باشد، تمرکز خود را بر روی بعد عمودی اتاق یا همان ارتفاع می‌گذارند که نمونه آن را در دکوراسیون خانه‌های با سقف بلند مشاهده کردیم. بنابراین شما بایستی بر روی ارتفاع حمام خود تأکید کنید تا حمام بزرگ‌تر نشان داده شود. یک ایده بسیار عالی در این مورد استفاده تصاویر زمینه‌ای است که در آن‌ها از نوارهای عمودی استفاده‌ شده است. این تصاویر ارتفاع حمام شما را بلندتر از آنچه هست، نشان می‌دهند.

از تصاویر کاغذی به خاطر حساسیت شدید آن‌ها به آب و آسیب دیدن مداوم آن‌ها با بخار اجتناب کنید. تصاویر پس‌زمینه مختلفی از مواد ویژه و مقاوم در برابر آب در بازار وجود دارد که رطوبت و بخار تأثیر منفی روی آن نمی‌گذارد. این تصاویر تنوع زیادی داشته و دست شما برای انتخاب تصویر مورد نظرتان باز است.

نوارهای عمودی علاوه بر شیک بودن مفید نیز می‌باشند و برای مثال به‌ کارگیری آن‌ها بر روی دیوار شاخص، سقف را بلندتر جلوه می‌دهد. با این حال شما همیشه مجاز به استفاده از چنین تصاویری نیستید. اگر شما مستأجر هستید، قبل از اعمال چنین تغییراتی در حمام، و در کل تزیین آپارتمان و خانه اجاره‌ای، از صاحب‌خانه خود اجازه کسب کنید.

از شر لوازم بی‌مصرف خلاص شوید

از شر لوازم بی‌مصرف خلاص شوید

شاید شگفت‌زده شوید که بدانید اکثر وسایل موجود در حمام بلااستفاده هستند و شما واقعاً به آن‌ها نیازی ندارید. آیا شما واقعاً به این‌همه وسایل جانبی جهت مو احتیاج دارید؟ آیا واقعاً این همه حوله اضافی را در طول هفته مصرف می‌کنید؟ حمام منزل شما در واقع پر از لوازمی است که احتیاجی به آن‌ها ندارید. بنابراین باید به منظور ایجاد فضایی تازه و مناسب آن‌ها را دور بریزید. خب پس، حالا هر چه زودتر از شر این وسایل خلاص شوید تا آزادانه بتوانید در اطراف حمام حرکت کنید و ذهن شما جهت خلاقیت‌های جدید در محیط حمام بازتر شود.

کف حمام را سروسامان دهید

به‌جای استفاده از قفسه‌های کلاسیک جهت قرار دادن لوازم آرایشتان، این اقلام را به صورت عمودی نگهداری کنید. تعجب کردید؟ بله شما می‌توانید با استفاده از قفسه‌های مدرن و شناور که تازه به بازار آمده‌اند و مقرون‌به‌صرفه هم هستند وسایل خود را به صورت عمودی ذخیره کنید. سبد و وان حمام را تا حد امکان کوچک انتخاب کنید، البته خیلی هم کوچک نباشد. معیاری برای اندازه آن‌ها به صورتی است که فضای کافی برای تردد داخل حمام وجود داشته باشد.

خلاصه مطلب اینکه،تا حد امکان از گذاشتن وسایل روی زمین خودداری کرده و آن‌ها را در ارتفاعی که دم دست شما باشند روی دیوار قرار دهید.

وجود آیینه‌ها را نادیده نگیرید

وجود آیینه‌ها را نادیده نگیرید

به نظر شما وجود یک آیینه کوچک در بالای سینک کافی است؟ آیینه‌ها ابزاری جادویی برای ایجاد عمق در فضا هستند و برخی از نمونه‌های این آیینه‌ها حمام شما را زیباتر از آنچه هست نشان می‌دهند. وجود آیینه‌های بزرگی که درست مقابل پنجره قرار بگیرند، بازتاب‌دهنده نور بیرون در محیط حمام هستند. ایده جالبی دیگری قرار دادن دو آینه درست روبروی یکدیگر است.

آینه‌های بیش‌ از حد بزرگ، راهی ساده برای ایجاد تصویری واضح از شما هستند. این مدل آینه‌ها ویژگی قدرتمندی در بزرگتر نشان دادن حمام دارند. در مواردی که حمام به نور طبیعی دسترسی نداشته باشد، استفاده از این آینه‌ها بسیار مؤثر می‌باشد. شک نکنید که استفاده از آینه‌های بزرگ در محیط حمام و سرویس بهداشتی، کمک بسیاری در بزرگ نشان حمام شما خواهند داشت.

جاحوله‌ای را جابه‌جا کنید

حتی اگر شما حوله را روی نوک انگشتان خود نگه دارید بهتر از آن است که آن را کنار دوش یا وان حمام قرار دهید. جاحوله‌ای کنار دوش اندازه ظاهری حمام را کاهش می‌دهد. در عوض شما می‌توانید جاحوله‌ای را به پشت درب حمام انتقال دهید. این کار روشی مؤثر در افزایش فضای بصری حمام است.

به نور اجازه نفوذ به داخل حمام دهید

به نور اجازه نفوذ به داخل حمام دهید

حمام تاریک احساس ناخوشایند به آدمی می‌دهد. حتی اگر زیربنای حمام زیاد هم باشد با وجود تاریکی در آن، مساحت آن کمتر از واقعیت به نظر می‌رسد. حمام‌های کوچک با وجود پنجره‌های بزرگ، به‌ طور غیرقابل باوری، بزرگ‌تر دیده می‌شوند. اما اگر حمام شما راهی به بیرون ندارد، نگران نباشید. شما با بهره‌گیری از لامپ‌های متعدد می‌توانید تاریکی را به عقب برانید. هرچند لامپ‌های زرد و نارنجی پرتوهایی قوی تولید می‌کنند، اما نور حمام بهتر است ملایم و نرم باشد.

از سبدهای قابل حمل استفاده کنید

سبدهای قابل حمل، اجزایی کوچک اما کاربردی هستند. با توجه به قابلیت جابه‌جایی و انعطاف‌پذیری بالای آن‌ها، می‌توانید این وسایل را با خود به هرکجا که خواستید، ببرید. بنابراین بهتر است پس از دوش گرفتن، آن‌ها را از حمام خارج کرده و فضا را خالی کنید. به عنوان بهترین انتخاب برای سبدهای قابل حمل می‌توان به سبد بافته شده اشاره کرد. این وسیله علاوه بر شیک بودن، قیمت مناسبی هم دارد.

حمام را با پرده پوشش ندهید

حمام را با پرده پوشش ندهید

شاید یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات هر فردی در طراحی حمام، ایجاد پرده ضخیم بین وام یا دوش با بقیه حمام باشد. پوشاندن این قسمت‌ها با پرده، مشکلی را حل نکرده و در عوض مشکلی به وجود می‌آورند. اگر اصرار به انجام چنین کاری دارید بهتر است از پرده‌های شفاف و شیشه‌ای بدین منظور استفاده کنید.

سطوح موجود در حمام را تمیز نگه دارید

سطوح موجود در حمام را تمیز نگهدارید

همواره وسایل را بعد از دوش گرفتن در جای مناسب خود قرار دهید. بعضی از سطوح ضد آب نبوده و به تدریج سطح براق و شفاف خود را از دست می‌دهند. وجود چنین وسایلی در هر مکان کوچکی به شدت تحمل‌ناپذیر است. همواره پس از پایان حمام، لکه‌ها را از روی سطوح حمام بزدایید.

با عکس‌ها به کمک دکوراسیون حمام خود بروید

وجود قاب عکس در حمام

بله تیتری که خواندید درست است و یک شوخی نیست. چرا در حمام از قاب عکس‌های جالب استفاده نکنید؟ انتخاب مناسب عکس به همراه یک قاب عتیقه می‌تواند نقطه کانونی حمام شما را عوض کند. موضوع این عکس می‌تواند هر چیز خوشایندی از جمله یک چشم‌انداز رؤیایی باشد. هنگام دوش گرفتن با نگاهی به این عکس حسی خوشایند به شما دست خواهد داد و آماده روزی جدید و چالش‌های تازه می‌شوید.

نمایشگاهی از طراحی‌های حمام‌های کوچک

اگرچه همه ما دوستدار فضاهای بزرگ و دل‌باز هستیم، اما حالا دیگر هر فضایی را بدون در نظر گرفتن ابعاد و اندازه آن، قادر به گسترشش هستیم. بنابراین دیگر زیربنای محدود مکانی نمی‌تواند برای شما ایجاد مشکل نماید.

داشتن حمامی کوچک، به معنای وجود مکانی شلوغ نبوده و نیست. شما با به‌کارگیری رنگ‌های سبک و روشن به راحتی می‌توانید فضای حمام خود را گسترش دهید. ایده‌های متنوعی برای ساخت یا بازسازی حمام‌های کوچک وجود دارد. شما می‌توانید جای وان را به یک دوش ساده اختصاص داده و در عوض از مبلمان مخصوص حمام به‌جای آن استفاده کنید. همواره سعی کنید مبلمان را با فاصله‌ای از کف حمام و چسبیده به دیوار نصب کنید. با این ترفند هم جا برای ذخیره‌سازی ایجاد کرده‌اید و هم اینکه مبلمان خیس نمی‌شوند. توجه کنید اینجا منظور از مبلمان، مبل‌های معمولی که با آن‌ها آشنا هستیم نیوده و منظور همان صندلی و لوازم مخصوص حمام است.

در ادامه این مطلب مجموعه‌ای از تصاویر مربوط به طراحی حمام‌های کوچک قرار داده می‌شود. امید است با نگاه کردن به این تصاویر، ایده‌ای هرچند کوچک در ذهن شما نقش بندد و این مطلب توانسته باشد به شما در بحث بزرگتر نشان دادن حمام کوچک کمک کند.

نمایشگاهی از طراحی‌های حمام‌های کوچک

نمایشگاهی از طراحی‌های حمام‌های کوچک

نمایشگاهی از طراحی‌های حمام‌های کوچک

نمایشگاهی از طراحی‌های حمام‌های کوچک

نمایشگاهی از طراحی‌های حمام‌های کوچک

نمایشگاهی از طراحی‌های حمام‌های کوچک

نمایشگاهی از طراحی‌های حمام‌های کوچک

نمایشگاهی از طراحی‌های حمام‌های کوچک

نمایشگاهی از طراحی‌های حمام‌های کوچک

نمایشگاهی از طراحی‌های حمام‌های کوچک

نمایشگاهی از طراحی‌های حمام‌های کوچک

 

برگرفته از: impressiveinteriordesign.com

درباره نویسنده