ج٫ فروردین ۳۱ام, ۱۴۰۳

تخفیف ۳۰ درصدی در پروانه‌های نهضت ملی مسکن در بیرجند

معاون شهرسازی و معماری شهرداری بیرجند گفت: این شهرداری برابر قوانین و مقررات برای طرح نهضت ملی مسکن ۳۰ درصد تخفیف در صدور پروانه‌های ساختمانی را لحاظ می‌کند.

علیرضا توانا، سه شنبه شب ۲۹ شهریور در حاشیه بازدید معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی و شهردار بیرجند از اراضی زعفرانیه اظهار کرد: شهرداری بیرجند علاوه بر اینکه انجام این پرونده‌ها را در اولویت نخست کاری خود دارد با اعمال قوانین تخفیف ۳۰ درصد در هزینه‌های صدور پروانه، نهایت همکاری و مساعدت لازم را در این خصوص انجام می‌دهد.

وی گفت: همه تلاشمان را به کار می‌گیریم که روند اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن تسریع شود و مدیریت شهری بسترهای لازم برای صدور پروانه‌های مورد نیاز به‌ منظور ساخت این واحدهای مسکونی را فراهم آورده است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری بیرجند بیان کرد: در سال‌های اخیر شاهد افزایش جمعیت شهر بیرجند هستیم و این مساله ضرورت برنامه‌ریزی مناسب برای تامین مسکن جوانان و ساکنان این شهر را افزایش داده است.

وی افزود: طرح نهضت ملی مسکن واقع در اراضی موسوم به زعفرانیه بیرجند از مهمترین‌های اولویت‌های دولت سیزدهم است و شهرداری منطقه یک در اقدام جهادی برای صدور پروانه ساختمانی اراضی مورد نظر همه نیروهای متخصص شهرسازی در سطح شهرداری بیرجند و سازمان‌های وابسته را به کار گرفته است.

توانا گفت: با تشکیل تیم اختصاصی مستقر در اتاق مجزا با حضور افراد ذیصلاح برای تسریع در امور، از دهم مرداد تا پنجم شهریور ماه تمامی مراحل مربوط به صدور پروانه تعداد ۴۵۵ قطعه با مجموع ۴ هزار و ۱۵۸ واحد مسکونی شامل ثبت درخواست در سامانه، تشکیل پرونده، کارشناسی، تایید نقشه‌های مربوطه، اخذ استعلامات مورد نیاز، انجام و هزینه‌های متعلقه محاسبه شده است.

وی با بیان اینکه همچنین در اسرع وقت به شرکت‌های مربوطه اعلام شده که تاکنون اقدامی برای پرداخت هزینه‌ها صورت نگرفته است، تصریح کرد: انجام مابقی مراحل برای صدور پروانه‌های ساختمانی، (۱۰ درصد کار باقیمانده) صرفا بعد از پرداخت هزینه‌های متعلقه امکانپذیر است.

توانا یادآور شد: براساس گزارش ارائه شده از سوی شهرداری منطقه ۲ بیرجند، برای اراضی موسوم به سایت اداری در سال ۱۴۰۱ تاکنون تقریبا ۱۵۰ پروانه ساختمانی صادر شده و حدود ۱۰۰ پروانه به دلیل تکمیل پرونده از ناحیه متقاضیان در مرحله اقدام بوده که به محض تکمیل پرونده‌ها، پروانه‌های مورد نظر نیز صادر خواهد شد؛ اراضی دولتی که در طرح نهضت ملی مسکن قرار دارند از هزینه تغییر کاربری معاف هستند.

ایسنا

درباره نویسنده