ش٫ اردیبهشت ۱۵ام, ۱۴۰۳

تبدیل زمین‌های ارتش قزوین به باغ‌ویلا پیشنهاد شد

علی فرخزاد گفت: تغییر کاربری باغ ویلا برای زمین‌های تعاونی مسکن ارتش قزوین پیشنهاد داده شد که در صورت تایید در شورای عالی معماری شهرسازی نیز این اراضی به عنوان مجموعه باغ ویلایی ساخته می‌شود.

فرخزاد درباره آخرین وضعیت رسیدگی به مشکل تعاونی مسکن ارتش قزوین اظهار کرد: بخشی از زمین‌های تعاونی ارتش داخل حریم و۶۰ درصد از آن خارج از حریم ناحیه شهری مهرگان قرار دارد.

وی افزود: پس از تشکیل جلسه‌ای با حضور استاندار، نمایندگان مجلس و وزیر راه و شهرسازی سابق در ابتدا تصمیم براین شد که نظر قطعی استان در تعیین تکلیف این زمین‌ها مشخص شود.

وی افزود: نظرات لازم در کارگروه‌های مربوطه مورد بررسی قرار گرفت و پیشنهادات به دبیرخانه شورای عالی معماری شهرسازی ابلاغ شد.

معاون عمرانی استاندار قزوین تاکید کرد: نکته مهمی که درخصوص این زمین‌ها اعلام شد این بود که بخشی از این اراضی که داخل حریم ناحیه شهری مهرگان قرار دارد به هیچ وجه نمی‌تواند به عنوان شهرک جدید پذیرفته شود.

فرخزاد گفت: تغییر کاربری باغ ویلا برای زمین‌های تعاونی مسکن ارتش قزوین پیشنهاد داده شد که در صورت تایید در شورای عالی معماری شهرسازی نیز این اراضی به عنوان مجموعه باغ ویلایی ساخته می‌شود.

این مقام مسئول عنوان کرد: اختصاص زمین معوض در مهرگان به مالکین این زمین‌ها مورد پذیرش این مالکان قرار نگرفت چراکه اگر دولت بخواهد این زمین تعاونی را به مالکیت بگیرد به عنوان زمین زراعی قیمت‌گذاری می‌کند و در نهایت ممکن بود که به هر چند نفر یک قطعه زمین تعلق گیرد.

وی در پایان گفت: اکنون تبدیل اراضی تعاونی مسکن ارتش به شهرک باغ ویلا نیز به عنوان ارزش افزوده محسوب می‌شود که مورد تقاضای تعاونی قرار گرفته است.

صبح قزوین

درباره نویسنده