پ٫ فروردین ۹ام, ۱۴۰۳

تاثیر نور طبیعی در دکوراسیون داخلی

نور طبیعی را به دلیل ویژگی ها و خصوصیات منحصر بفرد نمی توان با نور های مصنوعی مقایسه کرد یا جایگزینی برای آن پیدا کنیم. در این قسمت به بررسی راه ها و دلایل استفاده از نور طبیعی و بهبود فضای داخلی می پردازیم.


نور طبیعی حال و هوای خانه ی شما را دگرگون می کند.
نور طبیعی برای همه ی انسان ها ضروری است تا به وسیله ی آن رشد کنیم، همچنین پوست،چشم ها،موها و مغز ما برای حفظ سلامتی شان به نور نیاز دارند. نور طبیعی می تواند باکتری هایی که در مکان های مرطوب و تاریک وجود دارند را از بین ببرد، به سبب همین ویژگی ها است که هیچ نوری توانایی رقابت با نور آفتاب را ندارد.
تاثیر شگفت انگیز نور طبیعی در دکوراسیون داخلی
روشن کردن خانه به وسیله ی نور طبیعی باعث بزرگتر و جادار تر به نظر رسیدن فضا می شود.
دغدغه ی بسیاری از طراحان، بزرگتر به نظر رسیدن فضا می باشد. برای وارد کردن نور خورشید به داخل از بخش های متفاوت خانه استفاده کنید تا در هنگام غروب، قسمت های تاریک خانه را پوشش دهد.

شدت نور طبیعی را از طریق ترکیب مناسب آن با پنجره به حداکثر برسانید
در بسیاری از خانه ها، مشکل، منابع نور طبیعی و پنجره ها نیستند، بلکه وارد کردن نور به داخل مساله ی مهم تری است. اگر پنجره ها را به وسیله ی پرده های ضخیم ثابت پوشش دهید، میزان ورود نور به داخل به شدت کاهش می یابد پس بهتر است از یک پرده ی نازک و در صورت نیاز یک پرده ی متحرک ضخیم استفاده کنید تا بتوانید از حداکثر نور وارده استفاده کنید.
تاثیر شگفت انگیز نور طبیعی در دکوراسیون داخلی
سلامت روانی، مزیت مهم نور طبیعی
خیلی وقت ها سلامت روحی و روانی، جز اولویت هایمان قرار نمی گیرد و به آن بی توجهی می شود. وقتی که با نور خورشید از خواب بیدار می شوید یا تابش آن را روی شیشه ی مات حمام می بینید در واقع سلامت روانی را تجربه می کنید. اگر بدن شما سرزنده و شاداب نیست پیشنهاد می کنیم مدتی را به پیاده روی در زیر نور خورشید اختصاص دهید.
تاثیر شگفت انگیز نور طبیعی در دکوراسیون داخلی
یکی از راه های وارد کردن نور بیشتر به داخل اتاق های کم نور استفاده از ویژگی انعکاس نور است.

استفاده از این ویژگی بسیار راحت و کم هزینه و قابل اجرا بر روی تمامی سطوح می باشد. می توانید یک سطح صاف صیقلی آهنی را در هر جهتی که نور بیشتری می تابد قرار دهید.با این روش می توانید نور طبیعی بیشتری را در فضای داخلی وارد کنید. این وسیله ی بازتاب کننده حول یک لولا گردش می کند،به این ترتیب شما می توانید زاویه ی مناسب برای انعکاس نور بیرون به داخل را پیدا کنید.
منبع:freshome

درباره نویسنده