پ٫ اردیبهشت ۲۷ام, ۱۴۰۳

بیش از یک هزار میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های گردشگری در آذربایجان غربی هزینه شد

معاون صنایع دستی و سرمایه گذاری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی از هزینه شدن یک هزار و ۲۴۳ میلیارد ریال برای اجرای هشت طرح گردشگری در شهرهای مختلف این استان خبر داد.

محمد عبدلی افزود: این طرح‌ها شامل ایجاد شرکت خدماتی و ‌مسافرتی، هتل تک ستاره، اقامتگاه سنتی، مهمانپذیر، سفره خانه سنتی، بهسازی حمام‌ قدیمی چایپاره، احداث هتل آپارتمان و توسعه زیرساخت‌های گردشگری است.

به گفته وی، برای این طرح‌ها ۴۰۳ میلیارد ریال تسهیلات بانکی پرداخت شده و زمینه اشتغال‌ ۹۸ نفر را فراهم کرده‌اند.

وی ادامه داد: عملیات اجرایی ۲ طرح هتل آپارتمان و ‌توسعه زیرساخت‌های گردشگری در هفت آباد ارومیه نیز با ۶۲۰ میلیارد ریال اعتبار و اشتغالزایی برای ۳۵ نفر بزودی آغاز می‌شود.

عبدلی اظهار کرد: از این طرح‌ها، هتل تک ستاره در مهاباد، حمام قدیمی و سفره خانه سنتی در چایپاره و ‌باقی در ارومیه ایجاد می‌شود که هشت طرح آن دهه فجر امسال افتتاح خواهد شد.

وی با بیان اینکه بخش عمده منابع مالی اجرای این طرح‌ها از سوی بخش خصوصی تامین و هزینه شده است، ادامه داد: خانه‌های قدیمی ارومیه که به سبک معماری پهلوی اول و دوم ساخته شده‌ و در بافت قدیمی قرار دارند پس از مرمت و دریافت مجوز از میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی به اقامتگاه سنتی تبدیل شوند.

عبدلی با بیان اینکه این نخستین بار است که اقامتگاه سنتی در ارومیه ایجاد می‌شود، یادآور شد: اقامتگاه‌های سنتی به گردشگران و مسافران خدمات ارایه خواهند داد.

به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی دارای یک هزار و ۷۰۰ اثر تاریخی ثبت شده ملی و جهانی است که از این میان قره کلیسای چالدران و تخت سلیمان تکاب در فهرست جهانی قرار دارند. براساس این گزارش آذربایجان غربی از پتانسیل های بالای گردشگری برخوردار است.

ایرنا

درباره نویسنده