ش٫ اردیبهشت ۱ام, ۱۴۰۳

بهره گیری از طرح های معماری ایرانی و اسلامی در بلندمرتبه سازی مازندران سیاست اصلی ماست

استاندار با بیان این که سیاست اصلی ما بهره گیری از طرح های معماری ایرانی و اسلامی در بلند مرتبه سازی در استان مازندران است، گفت: ایران اسلامی دارای قدمت چندین ساله است و روا نیست در بلند مرتبه سازی ساختمان‌ها به سبک کشورهای غربی ساخته شود. ‎

سید محمود حسینی پور در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان با عنوان اینکه موضوع بلند مرتبه سازی یکی از مسائل مهم استان است که با توجه به کمبود زمین می بایست الگویی را در این راستا ایجاد کنیم، خاطرنشان کرد : سیاست اصلی ما بهره گیری از طرح های معماری ایرانی و اسلامی در بلند مرتبه سازی در استان مازندران است.

حسینی پور گفت: مهندسین بسیار سرآمدی در استان مازندران فعالیت می‌کنند که باید از اندیشه ناب این افراد در شهرسازی استان نهایت بهره را برد.

استاندار مازندران با بیان این که، سازمان نقشه برداری جایگاه ویژه در توسعه اقتصادی استان دارد، افزود: باید به طور دقیق و کاربردی از ظرفیت این نهاد استفاده کرد.

حسینی پور، افزود: ایران اسلامی دارای قدمت چندین ساله است و روا نیست در بلند مرتبه سازی ساختمان‌ها به سبک کشورهای غربی ساخته شود.

استاندار خاطر نشان کرد: اداره کل راه و شهرسازی مازندران ورود جدی نسبت به معماری ایرانی و اسلامی در بلند مرتبه سازی داشته باشد چراکه این استان دارای تمدن ارزنده ای است و روا نیست که در ساختمان ها اثری از تمدن این دیار نباشد.

وی ادامه داد : طرح بلند مرتبه سازی در شهرستان بابلسر تاکنون ۸۰ درصد تشریفات اداری اش انجام شده است و مقرر شد ظرف یک ماه آینده برای تصویب به شورای برنامه ریزی ارسال گردد .

رئیس شورای برنامه ریزی استان، اظهار داشت: با توجه به کمبود زمین در مازندران می بایست با تدوین ساز و کارهای اصولی در هفته‌های آینده کارگروه ویژه استانداری و سازمان نقشه‌برداری کشور در ارتباطات با مسائل توسعه ای استان تشکیل شود.

وی گفت :در انتخاب زمین در نقاط توسعه محور استان مازندران و با توجه به اینکه در حوزه منابع طبیعی اختلافاتی در استان مازندران منشا بسیاری از دعواهای حقوقی شد، در نقاط دریایی که عقب نشینی آب دریا جغرافیا و موقعیت اسنادی و طرح های اقتصادی استان را دچار تزلزل و بحران می کند لذا اگر نتوانیم با توجه به عقب نشینی آب دریا ، اطلس دقیقی را متناسب با ۱۰۰ سال آینده پیش بینی کنیم، قطعا دچار مشکل خواهیم شد که مقرر شد اطلس سرمایه گذاری استان مازندران طی ۳ هفته آینده افتتاح شود .

حسینی پور تصریح کرد :براساس گزارشی که پیرامون ده سال گذشته استان مازندران یک مرکز راهبردی در جلسه امروز ارائه دادند متاسفانه مشاهده کردیم اولویت اول استان مازندران بخش کشاورزی است ولی کمترین میزان تسهیلات در این حوزه پرداخت شده است که این مشکل مهم را شناسایی کردیم در صورتی که در نگاه عادی این موضوع قابل مشاهده نبود.

رییس شورای اداری استان مازندران اظهار کرد :در حوزه نقشه راه توسعه استان این مرکز راهبردی توانست گزارش کاربردی از مقایسه استان مازندران وکشور هلند ارائه دهد بطوریکه هلند حدود ۱۷.۵ میلیون نفر جمعیت دارد در حالیکه مازندران ۳.۵ میلیون نفر جمعیت دارد در شرایطی که ۱۰ درصد زمین های هلند در اختیار بخش کشاورزی است ولی سالانه ۹۵ میلیارد دلار صادرات محصولات کشاورزی انجام می دهد که در مازندران در بهره گیری از این ظرفیت محروم هستیم .

سید محمود حسینی پور یادآور شد :برش سازمانی و سیاست های اجرایی هر سازمانی در شورای برنامه ریزی استان می بایست در دستور کار قرار گیرد تا بتوانیم به سرعت در راستای توسعه بخش کشاورزی و گردشگری و صنعت گام برداریم تا به نوعی در برنامه ریزی سال ۱۴۰۲ رشد قابل توجهی را در استان مازندران شاهد باشیم.

فارس

درباره نویسنده