س٫ اردیبهشت ۱۸ام, ۱۴۰۳

بسته های تشویقی بومی سازی شده بافت های ناکارآمد و فرسوده شهری زاهدان مصوب شد

معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان از مصوب شدن بسته تشویقی ۱۹ گانه بومی سازی شده بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری زاهدان در کمیسیون ماده پنج خبر داد.

اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان، سید مهدی میری اظهار داشت: یکی از محرک های اصلی در راستای توانمندسازی محلات ناکارآمد و بافت های فرسوده بومی سازی بسته های تشویقی وزارت راه و شهرسازی در راستای ماده ۱۲ قانون جهش تولید مسکن است.

وی ادامه داد: شهرداران در این بسته تشویقی با توجه به شرایط اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و کالبدی هر محله در قالب بومی سازی می توانند امتیازات ویژه ای در تراکم، سطح اشغال، پارکینگ و ایجاد خدمات تجاری برای بافت های فرسوده در نظر گیرند.

معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان افزود: این بسته زمانی می‌تواند موثر باشد که شهرداری به عنوان دستگاه‌های اصلی اجرای این بسته نسبت به بومی سازی و اجرای آن اقدام کنند.

میری افزود: در آخرین جلسه مشوق های ۱۹بندی بافت فرسوده استان مابقی شهرداران استان نیز مکلف شدند به قید فوریت نسبت به تهیه نقشه محلات مشمول و بومی سازی بسته تشویقی بافت‌های فرسوده و ضوابط آن اقدام کنند.

وی تاکید کرد: شتاب بخشی برای نوسازی بافت‌های فرسوده با هدف جلوگیری از مخاطرات احتمالی و افزایش سطح رفاه در این مناطق از جمله رویکردهای مهم دولت است که وزارت راه و شهرسازی با ارائه بسته ۱۹ بندی تشویقی سعی در محقق کردن آن دارد.

فارس

درباره نویسنده