پ٫ فروردین ۳۰ام, ۱۴۰۳

برگزاری کارگاه آموزشی و مسابقه «اسکیس» در خانه تاریخی بروجردی کاشان

« احمد دانائی‌نیا»  گفت: اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان با همکاری دانشگاه کاشان کارگاه آموزشی و مسابقه‌ای با عنوان «اسکیس ورودی‌های فراموش شده کاشان» برگزار کرده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان افزود: این کارگاه در ادامه مباحث زیرساختی آموزشی در حوزه گردشگری و میراث فرهنگی و در راستای حفاظت، احیاء و بهره برداری از ابنیه تاریخی به عنوان کلید واژه های توسعه گردشگری اجرا می شود.

دانائی نیا ادامه داد: این کارگاه یک روزه در دو بخش پنل های آموزشی و مسابقات در روز سه شنبه( ۱۰ آبان‌) در خانه تاریخی بروجردی و با فراخوان عمومی با گروه هدف دانشجویان رشته های معماری، مرمت و حوزه تخصصی برگزار خواهد شد.
عضو هیات علمی گروه معماری داشگاه کاشان افزود: اسکیس های واصله به دو صورت مجازی و فیزیکی در اختتامیه برنامه مورد داوری قرار گرفته و به سه نفر از برگزیدگان جوایزی نقدی اهدا خواهد شد.

دانائی نیا هدف از برگزاری این رویداد را آموزش و فرهنگ‌سازی جهت ایجاد بستری برای نگاه علمی به معماری اسلامی- ایرانی دانست و ادامه داد: مهم ترین مخاطبان این برنامه دانشجویان معماری و مرمت هستند که در طول برنامه هم با تاریخچه و روند تحولی معماری ایرانی_ اسلامی آشنا می شوند.

گفتنی است، اسکیس یکی از روش های طراحی با دست در معماری است که با استفاده از آن می توان طرح های سریع و منحصر به فردی را با استفاده از دست طراحی کرد. اسکیس فرصت مناسبی را برای ایجاد طرح های خلاقانه و ابتکاری برای فرد فراهم می آورد که توسط آن می توان ایده ها و طرح های مورد نظر را به آسانی و با سرعت زیاد طراحی کرد.

شبستان

درباره نویسنده