پ٫ اردیبهشت ۶ام, ۱۴۰۳

برگزاری پنجمین اجلاس رؤسای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها در اصفهان

پنجمین اجلاس رؤسای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها در اصفهان برگزار می‌شود.

دبیر مجمع رؤسای کمیسیون‌های شهرسازی کشور با اشاره به اهمیت و اهداف برگزاری پنجمین اجلاس رؤسای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری کلان‌شهر‌ها و مراکز استان‌ها در اصفهان گفت: در این اجلاس دستاورد‌های چهار اجلاس برگزار شده در کلان‌شهر‌های تبریز، تهران، ساری و بندرعباس بررسی می‌شود.
هدایت افزود: سه کلیدواژه در عنوان این همایش شامل بازآفرینی، بافت تاریخی و گردشگری وجود دارد که هر سه موضوع از اولویت‌های مدیریت شهری و شورای ششم به‌شمار می‌رود.
او گفت: کلانشهر تاریخی اصفهان فخر تمدن شهری جهان است و از آن به‌عنوان نصف جهان یاد می‌شود، اما این کلانشهر از نظر فرسودگی با بیش ۱۵۸۰۰ هکتار بافت ناکارآمد در بین شهر‌های کشور در رده دوم قرار گرفته و شرایط خوبی ندارد.
دبیر مجمع رؤسای کمیسیون‌های شهرسازی کشور افزود: محور کاری پنجمین اجلاس مجمع را به بازآفرینی و تاب‌آوری بافت‌های ناکارآمد شهری اختصاص دادیم تا تلنگری به تمام مسئولان کشور برای توجه ملی به این شهر زده شود و نوسازی بافت فرسوده آن در اولویت کار قرار گیرد.
پنجمین اجلاس رؤسای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها با موضوع بازآفرینی شهری و محور‌های تاریخی با رویکرد گردشگری با حضور ویژه مسئولان کشوری بیست‌وهشتم و بیست‌ونهم اردیبهشت‌ماه در اصفهان برگزار خواهد شد و در این اجلاس مباحث مهم حوزه معماری و شهرسازی کشور در زمینه بازآفرینی بافت تاریخی و گردشگری به بحث و بررسی گذاشته میشود.
در دو روز برگزاری این اجلاس، صبح‌ها جلسات تخصصی و سمینار‌ها برگزار می‌شود و عصر روز نخست بازدید میهمانان از مرکز همایش‌های بین‌المللی اصفهان و تعدادی دیگر از اماکن مدرن و تازه‌ساخت انجام خواهد شد و عصر روز دوم میهمانان از آثار تاریخی این شهر شامل مسجد جامع، میدان امام علی (ع)، میدان امام (ره) و خانه‌های تاریخی بازدید خواهند کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان

درباره نویسنده