ج٫ فروردین ۱۰ام, ۱۴۰۳

برگزاری همایش ملی”معماری فضاهای دانشگاهی” در کرمانشاه

سومین همایش ملی معماری فضاهای دانشگاهی با اولویت چالش ها و راهکارهای پیش روی معماری فضاهای دانشگاهی به میزبانی دانشگاه رازی کرمانشاه آغاز بکار کرد.

دکتر سعید مرادی دبیر علمی این همایش امروز(۲۰ اردیبهشت) در مراسم افتتاحیه آن، با بیان اینکه از چند سال پیش مقدمات برگزاری همایش ملی معماری فضاهای دانشگاهی در دانشگاه رازی فراهم شد، اظهارکرد: این همایش قرار بود دو سال پیش برگزار شود، اما به دلیل شیوع بیماری کرونا به تعویق افتاد.

وی ادامه داد: در راستای برگزاری این همایش ۳۰ دانشگاه، سازمان، انجمن و پایگاه و سه نشریه علمی و پژوهشی همکاری داشته اند.

دبیر علمی این همایش اضافه کرد: با فراخوان داده شده برای برگزاری همایش، ۱۰۴ مقاله به دبیرخانه آن ارسال شد که از این تعداد شش مقاله به شکل مجازی ارائه می شود.

به گفته این مسئول، مقالات برتر ارسال شده به همایش، به شکل یک کتابچه منتشر خواهد شد.

وی با بیان اینکه پیش از برگزاری این همایش، هشت پیش نشست برگزار شده، تصریح کرد: کمیته علمی این همایش با حضور ۴۵ نفر از اساتید مطرح دانشگاه رازی و دیگر دانشگاه های کشور تشکیل شده است.

مرادی زمان برگزاری این همایش را دو روزه اعلام کرد و گفت: تلاش شده تا محورهای  این همایش به صورت بین رشته‌ای باشد تا علاوه بر رشته های معماری و عمران، رشته های دیگری را هم در برگیرد.

وی توسعه کیفی و کمی، جایگاه معماری ایرانی اسلامی، پدافند غیرعامل، دانشگاه های نسل جدید، مدیریت سبز، روان شناسی محیطی و آموزش و … از جمله محورهای این همایش عنوان کرد.

دبیرعلمی این همایش یادآورشد: همچنین در این همایش ارائه تجربیات معماران، تجربیات دانشگاه ها در مدیریت سبز و نیز کارگاه های آموزشی نیز برگزار خواهد شد.

وی در ادامه بااشاره به توسعه فضاهای دانشگاهی کشور طی سالهای گذشته، اظهارکرد: در حال حاضر فضاهای دانشگاهی به حد مورد نیاز رسیده و اکنون دانشگاه ها تکلیف ارتقاء این فضاها را دارند.

مرادی یکی از این تکالیف را مقاوم سازی فضاهای دانشگاهی موجود عنوان کرد و گفت: همچنین فضاهای فیزیکی ساخته شده دانشگاه ها باید تامین کننده نیازهای روحی و روانی دانشگاهیان نیز باشد.

وی در ادامه یکی از شاخص های مهم در موضوع فضاهای دانشگاهی را مدیریت سبز عنوان کرد و گفت: دانشگاه رازی از نظر این شاخص در رتبه ششم کشوری و رتبه ۱۵۹ جهانی قرار دارد.

به گفته این مسئول، دانشگاه رازی جمعا دارای ۲۸۵ هزار متر مربع فضاهای آموزشی و ۶۰۰ هکتار عرصه است.

سومین همایش ملی معماری فضاهای دانشگاهی طی روزهای چهارشنبه و پنج شنبه(۲۰ و ۲۱ اردیبهشت) به میزبانی دانشکده هنر و معماری دانشگاه رازی برگزار می شود.

ایسنا

درباره نویسنده