پ٫ فروردین ۹ام, ۱۴۰۳

برگزاری نمایشگاه طراحی ایران و ایتالیا در نوروز

سفیر ایتالیا در ایران، در مراسم پیش‌نمایش اولین نمایشگاه مشترک و تخصصی ایران و ایتالیا در حوزه طراحی و معماری، از برگزاری این رویداد در نیمه دوم مارس سال جاری میلادی (نوروز ۱۴۰۱) خبر داد.

جوزپه پرونه سفیر ایتالیا در ایران در مراسم پیش‌نمایش اولین نمایشگاه مشترک و تخصصی ایران و ایتالیا در حوزه طراحی و معماری گفت: بررسی و نمایش همکاری‌های ایران و ایتالیا در حوزه طراحی و پیوند ویژه‌ای که میان دو کشور در این حوزه وجود دارد، موضوع اصلی نمایشگاه تهران خواهد بود.

وی افزود: در سال ۱۹۷۵ میلادی، به ابتکار مجله ایتالیایی دوموس، نمایشگاهی از طرح‌های صنعتی و مسکونی ۱۱۶ طراح بزرگ در تهران برگزار شد و نمایشگاه جدید که نیمه دوم مارس قرار است برگزار شود، به نوعی از آن رویداد تاریخی، الهام گرفته است.

والتر ماریوتی، سردبیر مجله دوموس، مهمان ویژه این مراسم بود که در باغ سفارت ایتالیا برگزار شد نیز گفت: این باغ و ساختمان‌های تاریخی درون آن، از نمادهای طراحی و معماری ایران در دوران قاجار محسوب می‌شود.

ماریوتی افزود: از اینکه در برپایی این نمایشگاه نقشی دارم، خوشنودم. این رویداد، فرصتی است تا درباره معنای عمیق طراحی و ظرفیت‌هایی که در ایجاد صلح و آرامش دارد، بیاندیشیم؛ بدین معنا که طراحی می‌تواند در مقابل هر چیزی باشد که نماد تعارض و برخورد است. زیرا طراحی فقط با آنچه تکراری و کلیشه است مبارزه می‌کند و اتفاقا تکرار و کلیشه، عامل تعارض و اختلاف است.

سردبیر مجله دوموس خاطرنشان کرد: پرداختن به طراحی ایرانی و ایتالیایی در تهران، پیش از هر چیز، به برادری و ارتباطات انسانی مربوط می‌شود که فراتر از طراحی است.

دوموس، یکی از معروف‌ترین مجله‌های تخصصی معماری و طراحی در جهان است که تقریبا یک قرن پیش، توسط جو پونتی، معمار سرشناس ایتالیایی تاسیس شد.

ایرنا

درباره نویسنده