ی٫ اردیبهشت ۹ام, ۱۴۰۳

برگزاری «شب معمار» در موزه گرمابه علیقلی آقا

مدیر موزه گرمابه علیقلی آقا اصفهان گفت: امروز (چهارشنبه) در هفته فرهنگی اصفهان و به مناسبت بزرگداشت علی‌اکبر اصفهانی، مراسم تجلیل از پیشکسوتان حوزه معماری برگزار می‌شود که از «احمد منتظر» و استاد «محمد پاک‌نژاد» فعال در حوزه معماری تجلیل خواهد شد.

ملیحه قریشیان در خصوص هفته فرهنگی اصفهان اظهار کرد: این موزه از مراکز وابسته به مرکز فرهنگی، ورزشی شهرداری اصفهان است که دارای دو محور کاری است که یکی از آن‌ها جنبه موزه و گردشگری و دیگری دفتر تخصصی فرهنگ و معماری را به خود اختصاص داده و فعالیت‌های مختلفی انجام می‌دهد.

وی با اشاره به برنامه‌های دفتر تخصصی فرهنگ و معماری در هفته فرهنگی اصفهان افزود: در این هفته قرار است به مناسبت بزرگداشت علی‌اکبر اصفهانی مراسم تجلیل از پیشکسوتان حوزه معماری برگزار شود که از احمد منتظر و استاد محمد پاک‌نژاد فعال در حوزه معماری تجلیل خواهد شد همچنین در این مراسم حمیدرضا سپهری از معماران مطرح کشور با موضوع چه دانند جیحونیان قدر آب سخنرانی خواهد کرد.

مسئول موزه گرمابه علیقلی آقا اصفهان بابیان اینکه این برنامه در سطح عمومی برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: این برنامه امروز_چهارشنبه ششم اردیبهشت‌ماه_ساعت ۱۷ در محل موزه برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: افراد انتخاب‌شده اهل اصفهان و پیشکسوت در حوزه معماری و معماری سنتی هستند که البته بزرگواران دیگری مدنظر هستند که درصدد هستیم این آئین به‌صورت ماهیانه برگزار و از دیگر پیشکسوتان این حوزه تجلیل شود.

قریشیان تأکید کرد: با توجه به اینکه باغ‌موزه گرمابه علیقلی آقادر کنار بازدیدها، درزمینهٔ تخصصی معماری فعالیت دارد که در این راستا، سبک معماری خوب را برای عموم مردم و مطالبه گری آن را به شیوه صحیح بیان می‌کنیم.

وی گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، با تعامل و همکاری اعضای شورای تخصصی که همه از کارشناسان این حوزه هستند، برخی موارد را بررسی و پیشنهادهایی ارائه می‌شود و صاحب‌نظران این حوزه برنامه را مورد ارزیابی قرار می‌دهند.

ایمنا

درباره نویسنده