س٫ اردیبهشت ۴ام, ۱۴۰۳

استفاده بهینه از فضای کم اتاق خواب کوچک

 این ترفندها به ما می‌آموزد که چگونه از فضای کوچک یک اتاق خواب به صورت بهینه استفاده کنیم و همه چیز را مرتب نگه داریم.

استفاده از دیوار

استفاده از دیوار یکی از بهترین و کارآمدترین ترفندهای اتاق خواب کوچک است. در اتاق خواب‌های کوچک، فضای کمی بر روی زمین در اختیار داریم، ولی در عوض، چهار برابر فضای زمین، فضای خالی روی دیوار در اختیار ما قرار دارد. چرا از آن استفاده نکنیم؟

برای مثال می‌توانید به جای کتابخانه کوچک خاگی خود که بر روی زمین قرار می‌گیرد و فضای زیادی را اشغال می‌کند، از قفسه‌های متصل به دیوار استفاده کنید.

ترفندهای اتاق خواب کوچک - قفسه های دیواری

یا به جای آباژوهای پایه‌دار و ایستاده، از آباژورهای دیواری یا سقفی بهره بگیرید، که هم فضای کمتری می‌گیرد و هم کل فضا را روشن می‌کنند. این آباژورها واقعا زیبا و شیک هستند.

ترفندهای اتاق خواب کوچک - آباژور سقفی

ترفندهای اتاق خواب کوچک - آباژور دیواری

یکی دیگر از استفاده‌هایی که می‌توانید از دیوار یک اتاق خواب کوچک کنید، این است که یک میز تحریر چند طبقه دیواری بدون پایه بسازید. میتوانید طبقه‌های میز تحریرتان را تا سقف ادامه دهید و از قفسه‌های آن نهایت استفاده را ببرید. روی این قفسه‌ها وسایل مورد نیاز و لوازم دکوری مورد علاقه‌تان را بچینید. فراموش نکنید که در مورد دیوارهای اتاق خواب کوچک،‌ به رنگ اتاق خواب نیز بایستی توجه ویژه‌ای داشت.

ترفندهای اتاق خواب کوچک - میز تحریر دیواری

یا از میرهای تاشو و جمع شونده دیواری استفاده کنید تا بعد از کار یا مطالعه بتوانید آنها را جمع کنید و کنار بگذارید. با این ترفند فضای اتاق شما بسیار خلوت و مرتب دیده می‌شود. این مورد برای اتاق خواب های کوچکی که از آن‌ها به عنوان اتاق مطالعه نیز استفاده می‌شود بسیار کاربردی است.

ترفندهای اتاق خواب کوچک - میز تحریر تاشو

استفاده از فضای پایین و زیر تخت

یک پاف برای سرویس خواب برای خود داشته‌ باشید زیرا بسیار کارآمد و زیبا است. پاف سرویس خواب چیست؟ یک کمد صندوق مانند است که در پایین تخت قرار می‌گیرد و روی آن روکشی پارچه‌ای و نرم قرار دارد تا به راحتی بتوان رویش نشست. به علاوه پاف سرویس خواب می‌تواند مانند یک گنجه عمل کند و وسایل اضافی و لباس‌های شما را در خود جای دهد.

ترفندهای اتاق خواب کوچک - پاف سرویس خواب

تخت خواب‌های جکدار را نیز فراموش نکنید. یکی از بهترین ترفندهای اتاق خواب کوچک تختخواب جکدار است. تختخواب جکدار نوعی تخت است که کف آن قابلیت بلند شدن دارد. وقتی کف تخت را بلند می‌کنید، زیر آن فضایی در اختیار شما قرار می‌گیرد که برای انبار وسیله‌های شما فراهم شده است. می‌توانید این فضای خالی زیر تخت را، مبنی بر نیاز خودتان سازماندهی و حتی قفسه بندی کنید.

ترفندهای اتاق خواب کوچک - تختخواب جکدار

تخت‌های چند طبقه

اگر با خواهر یا برادر یا دوستانتان در یک اتاق کوچک زندگی می‌کنید، تخت‌های چند طبقه را نیز در نظر بگیرید. می‌توانید این تخت‌ها را با طرح‌های مختلف طراحی کنید و سفارش دهید.

ترفندهای اتاق خواب کوچک - تختخوابهای دو یا چند طبقه

اگر مجبورید بیشتر اوقات اتاقتان را با مهمان‌هایی شریک شوید که شب پیش شما می‌مانند،می‌توانید از تخت‌هایی با تشک اضافی استفاده کنید. این تخت‌ها یک کشوی بزرگ در زیر خود دارند که روی این کشو یک تشک اضافی قرار دارد. وقتی کشو را بیرون میکشید تشک نیز همراه آن بیرون می‌آید و مانند یک تخت کم ارتفاع میشود. مهمان شما یا خود شما می‌توانید به راحتی روی آن بخوابید. این تختخواب را می‌توان یکی از بهترین نوع تخت خواب ها برای اتاق‌های کوچک دانست.

ترفندهای اتاق خواب کوچک - تشک اضافی

تخت‌های تا شو و جمع شونده نیز یکی از کاربردی‌ترین ترفندهای اتاق خواب کوچک هستند. تخت‌های جمع شونده شکل‌ها و طرح‌های مختلف با کارایی های متنوع دارند. برخی از آنها هم میز تحریر و هم تخت خواب هستند و برخی هم مبل و هم تخت خواب. فقط حواستان باشد که برای این تخت‌ها از یراق آلات و چوب هاو موادی از بهترین نوع استفاده کنید زیرا این نوع مبلمان مدام در حال تغییر شکل هستند و اگر از جنس خوبی ساخته نشده باشند به زودی فرسوده می‌شوند. نمونه‌هایی از این تختخواب‌ها را می‌توانید در عکس‌های زیر مشاهده کنید.

ترفندهای اتاق خواب کوچک - تخاخواب تاشو مبلی

ترفندهای اتاق خواب کوچک - تختخواب تاشو میزی

در نهایت نیز پیشنهاد می‌کنیم همه این ترفندها را در قالب یک ویدیو مشاهده کنید تا راحت‌تر بتوانید از آن‌ها برای استفاده در اتاق خواب کوچک و نقلی خود استفاده کنید:

 

اینها برخی ترفندهای اتاق خواب کوچک بودند که تقدیم حضورتان کردیم. شما می‌توانید با استفاده از خلاقیت خودتان روش ها و ترفند‌های جدید و بیشتری برای چیدمان اتاق خواب کوچکتان و استفاده بهینه از فضای آن ابداع کنید. 

منبع:tookamart.com

درباره نویسنده