ش٫ اردیبهشت ۲۹ام, ۱۴۰۳

با متخلفان ساخت وساز غیرمجاز برخورد قانونی می‌شود

معاون معماری وشهرسازی شهرداری زرند گفت:شهروندان قبل از هرگونه خرید ملک ویا ساخت و ساز از وضعیت ملک خـود مطلع شوند و پـروانه ساختمانی بگیرند.

نخعی به ارائه گزارشی از فعالیت‌های کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری زرند در طی شش ماه گذشته پرداخت و گفت:یکی از اهداف کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری کاهش و به حداقل رساندن تخلفات ساختمانی می‌باشد.

 وی تصریح کرد: کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری به یک کمیسیون کاملاًفعال تبدیل شده است و بیش از ۲۹۴ پرونده در این کمیسیون مطرح است که ۲۶۳ مورد از آن‌ها رسیدگی و به رای ختم شده است.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری زرند با اعلام اینکه ۴۸ پرونده رای تخریب و بیش از ۷۴ پرونده نیز کمیسیون تجدید نظر رسیدگی شده است؛ گفت: رعایت نکردن موارد ذکر شده در پرونده ساختمانی، اضافه متراژ و مازاد بر پروانه ساختمانی، اضافه تراکم از مهمترین موارد ارجاع و معرفی پرونده‌ها به کمیسیون ماده ۱۰۰ می‌باشد.

وی گفت:کمیسیون ماده ۱۰۰ با هدف جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز و برخورد با متخلفان طی امسال بصورت منظم تشکیل شده است و پرونده‌های ارسالی از سطح شهر را مورد بررسی قرار داده است.

نخعی در پایان از شهروندان خواست تا قبل از هر گونه اقدامی جهت خرید زمین و یا ساخت منزل مسکونی به واحد املاک و یا صدور پروانه شهرداری مراجعه کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان

درباره نویسنده