ج٫ فروردین ۱۰ام, ۱۴۰۳

باغ نگارستان جاذبه‌ای گردشگری در دل پایتخت

بیشتر مردم تصور می‌کنند که تهران یک شهر صنعتی بوده و به‌جز دود و شلوغی و کارخانه نمی‌توان در آن انتظار دیدن چیز دیگری را داشت! اما همین پایتخت شلوغ و پر از آلودگی ما نیز دارای جاذبه‌های گردشگری جالبی است که اگر شلوغی و آلودگی‌اش را کنار بگذارید می‌توانید یک روز دل‌نشین را در آن تجربه کنید.

باغ نگارستان در بهارستان قرار دارد و در دل خود چند عمارت و تالار دلگشا، سلام، قلمدان و چندین حوض را جای‌داده است. جایی که می‌توانید ساعت‌ها در آن گذر تاریخ را ببینید. این باغ دارای معماری بسیاری زیبایی است و دیدن از فضاهای داخلی و خارجی آن خالی از لطف نیست.

در سال ۱۱۸۷ هجری خورشیدی باغ نگارستان به دستور فتحعلی شاه قاجار، به‌عنوان اقامتگاه تابستانی ساخته شد. وارد این باغ زیبا که شوید آرامش و زیبایی آن از همان دقایق اول شمارا جذب خود خواهد کرد؛ گویا از آن شهر شلوغ و پر همهمه به‌یک‌باره وارد دنیای دیگری شده‌اید. زیباترین قسمت باغ گل‌های نیلوفر و ماهی‌های قرمز کوچکی هستند که در حوضچه‌ها روزگار می‌گذرانند.

 ورودی باغ علاوه بر باغ ایرانی شامل بازدید از موزه‌ها نیز خواهد شد و برای دیدن آن‌ها باید ۲۰۰۰ تومان پرداخت کنید. در این فضا کتاب‌فروشی نیز قرارگرفته که توانسته محیطی لذت‌بخش ایجاد کند و دقایقی را نیز برای دیدن و مطالعه کتاب برای شما فراهم کند.

در سال ۱۳۱۱ در این باغ دانشسرای عالی تأسیس شد و همین امر منجر به آن شد تا هنرمندان و بزرگانی همچون پروین اعتصامی و دکتر حسابی در آن حضور پیدا کنند. در سال ۱۳۷۴ نیز این باغ بازسازی و مرمت‌شده و به شکل امروزی‌اش برای بازدید عموم درآمد. در این باغ زیبا می‌توانید به موزه مکتب کمال‌الملک رفته و آثار شاگردان این استاد بزرگ را مشاهده کنید؛ بازدید از باغ نگارستان هرروز جز روزهای دوشنبه برای عموم باز بوده و این باغ از ساعت ۹ صبح تا ۱۹ بعدازظهر میزبان گردشگران است. توصیه می‌کنیم برای دیدن از این باغ زیبا خود را تا قبل از ساعت ۶ برسانید و از دیدن این‌همه آرامش و زیبایی لذت ببرید. باغ نگارستان در تهران، میدان بهارستان، خیابان دانشسرا، خیابان شریعتمدار رفیع قرار دارد.

درباره نویسنده