پ٫ اردیبهشت ۱۳ام, ۱۴۰۳

«باغ سبزی» منطقه ۱۷ بوستان می‌شود

توقف ۲۵۰ عامل غیرمجاز تفکیک پسماند، پیشرفت ۳۵ درصدی احداث بوستان یک هکتاری «باغ سبزی» در منطقه ۱۷، دریافت پلاک نقره‌ای میزان معماری «پل تندرستی» همچنین اجرای عملیات اصلاح هندسی در خیابان های پرتردد از مهمترین اخبار شهر تهران است.

مهدی هدایت با اشاره به معضل بزرگ تفکیک پسماند غیر مجاز از سال‌های گذشته در ناحیه سه این منطقه افزود: با توجه به ابلاغ حکم دادستانی مبنی بر جمع آوری واحدهای صنفی غیرمجاز و توقیف خودروهای حمل پسماند، معاونت خدمات شهری با همکاری سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران، نیروی انتظامی و پلیس راهور با حضور ۲۰۰ نفر نیروی انسانی اقدام به جمع آوری، تخریب و تعطیلی ۲۴ واحد صنفی و جلوگیری از ادامه فعالیت حدود ۲۵۰ عامل غیرمجاز تفکیک پسماند در خلازیر شدند.

به گفته وی، همچنین ۲۰ دستگاه کمپرسی، هفت دستگاه لودر، چهار دستگاه جرثقیل، ۲ دستگاه بابکت، ۲ دستگاه کفی نیز در جمع آوری و تخریب این واحدها به کارگرفته شد.

وی با اشاره به اینکه تخلیه پسماند در مراکز غیرمجاز موجب نازیبایی چهره شهر و واکنش‌های سازمان حفاظت محیط زیست را در پی دارد  از برخورد با عاملان این اقدام طبق قانون خبر داد و گفت: به همین منظور نیروهای گشت به‌صورت مستمر در نواحی پنجگانه حضور دارند و علاوه بر جمع‌آوری چرخی‌ها و زباله‌گردها به توقف فعالیت مراکز غیرمجاز بازیافت زباله می‌پردازند و این اقدامات با جدیت تداوم خواهد داشت ضمن اینکه از این پس پلیس راهور نیز از ورود خودروهای غیرمجاز جمع‌آوری پسماند به این محدوده جلوگیری خواهد کرد.

هدایت درباره سایر اقدامات معاونت خدمات شهری در زمینه پیشگری از آلودگی هوا  و حفظ محیط زیست در خلازیر به جلوگیری از آتش افروزی‌ها در خلازیر اشاره کرد و افزود: در این مورد، عوامل انضباط شهری و کارگران خدمات شهری همراه با یک دستگاه واتر جت، کپسول‌های آتش نشانی، کیسه های حاوی ماسه بادی به اطفاء حریق در خلازیر میانی و جنوبی می‌پردازند.

توقف فعالیت ۲۵۰ عامل غیرمجاز تفکیک پسماند/ «باغ سبزی» منطقه ۱۷ بوستان می‌شود

پیشرفت ۳۵ درصدی احداث بوستان یک هکتاری منطقه ۱۷
شهردار منطقه ۱۷ اعلام کرد: اقدامات عمرانی احداث بوستان یک هکتاری واقع در منطقه ۱۷، پیشرفت ۳۵ درصدی داشته است.

رضا شنگی افزود: اقدامات اجرایی و عمرانی احداث بوستان یک هکتاری منطقه ۱۷، از حدود ۲ ماه قبل شروع شده و کارهای عمرانی احداث این بوستان از ابتدا تاکنون پیشرفت ۳۵ درصدی داشته است.

به گفته وی، مجموعه‌ای به نام باغ سبزی سالیان سال بود که به صورت متروکه باقی مانده بود که در پیگیری‌های انجام شده، ملک‌های واقع در این مکان، توسط شهرداری تملیک شده همچنین مساحت این فضا، ۹ هزار و ۲۳۵ متر مربع است و قرار است در راستای افزایش سرانه فضای سبز منطقه از سوی سازمان پارک‌ها، تحویل منطقه ۱۷ داده شود.

«پل تندرستی» شایسته دریافت پلاک نقره‌ای میزان معماری شد
همزمان با برگزاری پنجمین دوره رویداد میزان معماری پل تندرستی شایسته دریافت پلاک نقره‌ای به عنوان اثر پایدار شد.

رویداد میزان معماری با هدف شناسایی و تقدیر از کارفرمایان و سازندگان تاثیرگذار در حوزه معماری و شهرسازی معاصر ایران همچنین افزایش تعامل کارفرمایان و طراحان معمار و شهرساز در گستره ملی و به صورت سالانه برگزار می‌شود.

در رویداد میزان معماری ۹۶ طرح با بررسی و ارزیابی ابنیه احداث شده از سوی کارفرمایان و سازندگان، توسط هیئت داوری، متشکل از کارشناسان معماری و شهرسازی کشور، اقدام به درجه بندی و نصب پلاک میزان معماری بر روی ابنیه و معرفی آن در سطح جامعه می شود.

در این دوره از رویداد میزان معماری از بین ۹۶ اثر دریافت شده، «پل تندرستی» در حوزه پایداری شایسته دریافت نشان نقره ای شد و براساس نظر هیئت داوری  هیچ اثری شایسته اهدای نشان طلا نبود.

پل تندرستی به طول ۲۶۲ متر و عرض پنج متر بر روی بزرگراه شیخ فضل الله نوری احداث و بوستان فدک را به بوستان ۱۳ هکتاری در ضلع شمال بزرگراه شهید همت متصل می‌کند و شهروندان می‌توانند از این مسیر طولانی پیاده‌راه و مسیر دوچرخه‌سواری استفاده کنند.

توقف فعالیت ۲۵۰ عامل غیرمجاز تفکیک پسماند/ «باغ سبزی» منطقه ۱۷ بوستان می‌شود

عملیات اصلاح هندسی در خیابان های پرتردد شرق تهران
 شهردار منطقه ۱۴ با بیان اینکه طراحی و اصلاح هندسی صحیح تقاطع ها و معابر شهری علاوه بر رفع گره های ترافیکی، کاهش و روان سازی بار ترافیکی را به همراه دارد، گفت: در همین راستا اصلاح هندسی خیابان ده حقی، خیابان قیام در اولویت برنامه های ترافیکی این شهرداری قرار گرفت.

محمد امین سالاری پور گفت: در فاز نخست این طرح حدود ۶۰۰ مترمربع اصلاح هندسی صورت گرفت و برای ایمن‌سازی ترافیکی و تثبیت جداول، گاردریل‌های خیابان ده حقی، محدوده ابوذر و ابتدای بزرگراه بسیج جمع آوری شد.

وی افزود: در فاز دوم با توجه به حادثه خیز بودن خیابان قیام شاهد نیز برای ایمن سازی پل روگذر و موتور رو این محدوده ۳۰۰ مترمربع اصلاح هندسی در حال اجرا است.

شهردار منطقه ۱۴ با اشاره به افزایش ظرفیـت شبکه ارتباطی، کــاهش مصــرف ســوخت، کاهش زمان تاخیر سفرهای درون شهری و بهبود شرایط زیست محیطی به عنوان مزیت های اصلاح هندسی تقاطع ها و معابر اشاره کرد و گفت: طرح‌ها و اقدامات ترافیکی با هدف ساماندهی وضعیت عبور و مرور وسایل نقلیه، سهولت دسترسی های محلی به شبکه معابر اصلی و فرعی، ارتقای ایمنی تردد عابران پیاده و تامین رضایت شهروندان در سطح نواحی ششگانه و به ویژه در محورهای عبوری و پرتردد ادامه خواهد داشت.

بازسازی و احداث زمین‌های چمن مصنوعی شمال شرق تهران
معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه چهار از بهسازی زمین‌های چمن مصنوعی خبر داد و گفت: همزمان با فصل تابستان زمین‌های چمن مصنوعی محله های ۲۰ گانه بهسازی می‌شود.

عبدالمطلب توجهی افزود: با آغاز فصل تابستان و استفاده مطلوب نوجوانان و جوانان از زمین های چمن مصنوعی، احداث و بهسازی زمین های چمن مصنوعی در قالب طرح‌های کوچک مقیاس محلی در دستور کار قرار گرفت.

معاون شهردار منطقه چهار در ادامه به احداث انتهای خیابان ۱۹۶ اشاره کرد و گفت: به منظور افزایش سرانه‌های ورزشی، زمین چمن مصنوعی به متراژ ۸۰۰ متر مربع در انتهای خیابان ۱۹۶ محله گلشن احداث شد.   

وی به بهسازی زمین های چمن مصنوعی خیابان‌های هنگام و نعمت زاده در محله شمیران نو در ماه‌های آینده خبر داد و گفت: بهسازی و رفع نواقص سایر زمین‌های ورزشی سطح منطقه با توجه به نیاز آنها در اولویت قرار می‌گیرد.

ایرنا

درباره نویسنده