ج٫ اردیبهشت ۲۸ام, ۱۴۰۳

باغ‌ویلا جایگزین بلندمرتبه‌سازی در تهران شده است

کارشناس معماری و شهرسازی گفت: مصوبه بلندمرتبه‌سازی در تهران لغو شده و خوشبختانه باغ‌ویلا جایگزین آن شده است.

خسرو دانشجو، معاون شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی   در برنامه تهران ۲۰ با بیان اینکه با تمام توان موضوع تعرض به باغات  تهران  پیگیری خواهیم کرد گفت: در خصوص گم شدن پرونده ۳هزار متری باغات همکاری لازم خواهیم کرد و به فوریت به شهرداری نامه نوشته ایم  که مانع از اجرای پروژه  و ساخت و ساز شویم.

دانشجو افزود: کمسیون ماده ۵  زیر نظر شورای عالی شهرسازی و معماری است و مصوباتی که  در این کمیسیون تصویب می شود زیر نظر این شورا است اما در حال حاضر این کمیسیون تحت پوشش شهرداری است.

او گفت: شورای عالی شهرسازی و معماری همواره اعلام کرده است که  تمام تلاش خود را برای حفظ اراضی  با توجه به ظرفیتی که وجود دارد کرده و سعی خواهد کرد منافع مردم را محقق کند.

در ادامه این  برنامه  شاهین سوزنچی کارشناس معماری و شهرسازی گفت:  ۶۵ هزار هکتار وسعت تهران است که تنها ۱.۶ درصد از  شهر تهران باغ است و بررسی ها نشان می دهد چیزی زیادی  از باغات تهران نمانده و روند کاهشی از باغات داریم اما طی یکی دو سال اخیر با تذکرات رهبری مبنی بر حفظ باروند نظارت بر باغات و اراضی  افزایش یافته است.

او افزود: مصوبه بلندمرتبه سازی در تهران لغو شده و خوشبختانه ساخت باغ ویلا جایگزین بلندمرتبه سازی شده و سطح اشغال شهرها کاهش یافته است.

در ادامه  مهدی عباسی رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی گفت:  پرونده ۳هزار متر باغ در تهران گم شده و پرونده در کارتابل نیست اما اسناد فیزیکی آن موجود است و شرایط به گونه ای است که روند ساخت مسکن و تخریب  این باغات به سرعت در حال اجرا است .

او گفت: باغات ریه کشور محسوب می شوند بنابراین باید در حفظ و نگهداشت این باغات تمامی دستگاه ها همکاری لازم را انجام دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان

درباره نویسنده