س٫ اردیبهشت ۱۸ام, ۱۴۰۳

بازگشت الحاق سکونتگاه های غیر رسمی بوکان به خانه اول

بعد از آنکه موضوع الحاق چهار سکونتگاه غیر رسمی بوکان در سازمان بازرسی آذربایجان غربی بررسی شد، اعلام شد که این موضوع بار دیگر به شورای عالی شهرسای و معماری ایران ارسال می شود آنهم بعد از اتخاذ تصمیمات لازم در مراجع مربوطه.

سرویس موکریان_بعد از آنکه موضوع الحاق چهار سکونتگاه غیر رسمی بوکان در سازمان بازرسی آذربایجان غربی بررسی شد، اعلام شد که این موضوع بار دیگر به شورای عالی شهرسای و معماری ایران ارسال می شود آنهم بعد از اتخاذ تصمیمات لازم در مراجع مربوطه.

هفتم اردیبشهت ماه الحاق با حضور جمعی از مسئولان بوکان موضوع الحاق به محدوده سکونت گاه های غیر رسمی شهر بوکان در محل سازمان کل بازرسی استان آذربایجان غربی و با حضور رییس این سازمان و دیگر مدیران کل مربوطه بررسی شد.

یک شنبه و چهار روز بعد از این جلسه روابط عمومی شهرداری بوکان اعلام کرد که در این نشست ضمن اعلام مشکلات بوجود آمده در پی عدم الحاق به محدوه سکونت گاه های غیر رسمی برای جمع زیادی از همشهریان ساکن در این مناطق، مقرر گردید پس از طی تشریفات قانونی، موضوع از طریق اداره کل راه و شهرسازی جهت اتخاذ تصمیم به شورای عالی شهرسازی و معماری ایران ارسال گردد.

 در آخرین روزهای سال ٩۶ طرح الحاق چهار منطقه به محدوده شهر بوکان در شورای توسعه و برنامه ریزی استان آذربایجان غربی تصویب و به شورای معماری کشور ارجاع داده شد.

اما این شورا با استناد به نامه ای از راه و شهرسازی استان، الحاق این چهار منطقه بوکان را از اولویت خارج کردند در حالیکه راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی معتقدند الحاق این چهار محدوده نیاز به تبصره یک ماده یک دارد.

تیرماه سال گذشته در جلسه ای که در فرمانداری بوکان با حضور مدیران کل استان آذربایجان غربی برگزار شد، تصمیم گرفته شد کمیسیون تبصره یک ماده یک جهاد کشاورزی خارج از نوبت به این موضوع رسیدگی کند.

اما مدتی بعد «علی قادری» سخنگوی شورای شهر بوکان به زریان موکریان گفت: متاسفانه  این کمیسیون درنامه ای اعلام کرد که هر یک از خانه های ساخته شده در سکونتگاه های غیر رسمی مورد نظر به صورت جدا به دستگاه قضایی و کمیسیونهای مربوطه معرفی شوند که این امر سبب می شود روند الحاق سالها طول بکشد.

منطقه شهید نجاری امیرآباد، ۳۰ متری ناله شکینه، ۳۰ متری مهندس رشیدی و دانشگاه آزاد به محدوده شهری چسبیده اند و علی رغم سابقه ۱۵ ساله ساخت و ساز و تراکم بالا در محدوده شهر قرار ندارند. شورای عالی

این ۴ منطقه با جمعیت بالای ۱۰ هزار نفر چسبیده به محدوده شهری سال ها است در جهت الحاق به محدوده با مشکلاتی چند روبه رو شده اند. تغییر در قانون اراضی زراعی، مانع اصلی الحاق چهار سکونتگاه غیر رسمی به محدوده شهر بوکان شده است.

از سوی دیگر ادارات خدمات رسان با مشکلاتی فراوانی در راستای ارائه خدمات به این ۴ سکونتگاه به دلیل غیر رسمی بودنشان دست و پنجه نرم می کنند و این مناطق دارای شاخص برخورداری بسیار پایین به نسبت میانگین شهرستانی و استانی هستند.

پایگاه خبری زریان موکریان

درباره نویسنده