ی٫ اردیبهشت ۹ام, ۱۴۰۳

بازنگری طرح جامع شهر کرمان

معاون شهرسازی و معماری وزیر راه و شهرسازی گفت: تا یک ماه آینده قرارداد طرح بازنگری جامع شهر کرمان با مشاور منعقد خواهد شد

“فرزانه صادق‌مالواجرد” عصر امروز ۲۶ آذرماه در نشست مشترک با استاندار کرمان گفت: طرح جامع شهر کرمان با توجه به جمعیت آن باید بازنگری شود و چون طرح جامع کرمان در اولویت برنامه های وزارت در کرمان است، لذا تخصیص اعتبار بازنگری طرح جامع شهر کرمان در بودجه امسال و ۱۴۰۰ تامین شده است.

وی با بیان اینکه در کشور ما اعتبارات برای پژوهش، مطالعه و تحقیق کم است، اظهار کرد: تعیین حریم برای محدوده‌های شهری مخصوصا مراکز استان بسیار مهم است. سکونتگاه‌های غیر رسمی در پهنه بندی حریم قرار دارند و این به معنی اضافه شدن محدوده نیست.

معاون شهرسازی و معماری وزیر راه و شهرسازی خبر داد: تا یک ماه آینده قرارداد بازنگری طرح جامع شهر کرمان با مشاور منعقد خواهد شد.

وی با اشاره به بازدید خود از شهرک صنعتی کرمان اعلام کرد: شهرک صنعتی واقعا وضعیت اسفناکی داشت و چنین جایی در محدوده شهر کرمان بعد از گذشت ۴۰ سال از پیروزی انقلاب زیبا و زیبنده نظام نیست و معتقدم همه پیشینیان و ما در این زمینه قصور داشتیم و قطعا باید آنجا ساماندهی شود و این وضعیت در شان کرمان و کشور نیست و اگر طرح ویژه‌ای از سوی استان برای ساماندهی این منطقه ارایه شود قطعا از سوی وزارت راه و شهرسازی حمایت و کمک خواهید شد.

صادق‌مالواجرد اظهار کرد: برای تامین اعتبار طرح تفصیلی شهر بم هیچ نگرانی وجود ندارد و هر آنچه به عنوان محدوده ناکارآمد ساماندهی آنها در این طرح تفصیلی انجام‌ خواهد شد و ظرف یک ماه آینده قراداد تدوین طرح تفصیلی ویژه بم منعقد می شود.

وی شهر بم را یک باغ شهر دانست و بیان کرد: شهر بم به غیر از ارگ آن، باغ شهر بودنش است که آن را برند کرده است لذا می‌توان برخی از کوچه‌های این منطقه را به جای آسفالت سنگ فرش کرد.

معاون شهرسازی و معماری وزیر راه و شهرسازی همچنین از نهایی شدن طرح تفصیلی شهر سیرجان خبر داد.

منبع:ایسنا

درباره نویسنده