ی٫ اردیبهشت ۹ام, ۱۴۰۳

بازنگری طرح جامع شهر خاش تصویب شد 

معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان از تصویب بازنگری طرح جامع شهر خاش پس ازبررسی‌های متعدد کارشناسی در کارگروه امور زیربنایی و شورای برنامه ریزی استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان سیستان و بلوچستان، سید مهدی میری با بیان اینکه طرح‌های توسعه و عمران شهری سیستان و بلوچستان به‌عنوان تنها نسخه برنامه ریزی شده برای توسعه کالبدی محسوب می‌شود بر اهتمام جدی این اداره کل در تنظیم و تصویب این طرح‌ها تأکید کرد و افزود: بر اساس طرح مصوب جدید شهر خاش محدوده این شهر از ۲ هزار و ۲۵۶ هکتار به ۲ هزار و ۵۸۰ هکتار و حریم شهر نیز از سه‌هزار و ۵۰۰ هکتار قبل به پنج‌هزار و ۲۰۰ هکتار افزایش یافته که به تصویب شورای برنامه ریزی استان نیز رسیده و برای تصویب نهایی به شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران ارسال شده‌است.

وی اهتمام ویژه به توسعه کالبدی شهر و تأمین زمین مورد نیاز برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن، ساماندهی سکونتگاه‌های غیر رسمی جهت تأمین و توزیع مناسب خدمات و همچنین توزیع سرانه‌های خدمات عمومی از سطح محله تا منطقه را از مهم‌ترین ویژگی‌های بازنگری طرح جامع خاش عنوان کرد.

معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در طرح بازنگری شده خاش به توسعه شبکه بزرگراهی این شهر به‌ویژه در مسیر منتهی به سراوان توجه ویژه شده‌است، تأکید کرد: با تصویب این بازنگری، زمینه برای رفع کاستی‌ها و مشکلات زیر ساختی این شهر مهم استان فراهم شده‌است.

میری خاطر نشان کرد: امید است با رعایت کامل جنبه‌های فنی، ضوابط و مقررات طرح جامع شهر خاش همچنین با همکاری مؤثر شورای اسلامی این شهر از طریق برنامه‌ریزی و تصویب طرح‌ها، زمینه تحقق اهداف موردنظر طرح در افق برنامه فراهم شود.

درباره نویسنده