ی٫ اردیبهشت ۹ام, ۱۴۰۳

بازنگری طرح جامع سه شهر همدان در مرحله تایید

معاون معماری و شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان از بازنگری طرح جامع سه شهر استان همدان در مرحله تایید شورای عالی معماری و شهرسازی خبر داد.

علی عباسیان با بیان اینکه تمام شهر‌های استان دارای طرح جامع هستند، گفت: اکنون طرح‌های شهر همدان، تویسرکان و اسدآباد در مرحله تایید شورای عالی معماری و شهرسازی قرار دارد.

او با اشاره به اینکه هر۱۰ سال در صورت پر شدن سقف جمعیتی شهرها، بازنگری طرح‌های آن‌ها انجام می‌شود، افزود: ۹ شهر استان در حال انعقاد قرارداد طرح جامع با مشاوران هستند که تا پایان سال قرارداد این شهر‌ها منعقد می‌شود.

معاون معماری و شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان با بیان اینکه وظایف کلی این معاونت، سیاست‌گذاری در بخش شهری و راهبری و نظارت بر اجرای ضوابط و مقررات شهرسازی و معماری است، تصریح کرد: قوانین مربوطه و طرح‌های شهرسازی و معماری، عمران شهری و طرح‌های شهری از وظایف این حوزه است.

او گفت: از دیگر وظایف این حوزه راهبری و نظارت بر تهیه و اجرای طرح‌های توسعه و عمران (جامع) ناحیه، مجموعه‌های شهری و جامع شهری، طرح‌های تفصیلی، طرح‌های معماری و طراحی شهری، طرح‌های ویژه، شهرک‌ها و شهر‌های جدید است.

عباسیان نظارت بر اجرای آئین‌نامه‌های مربوط به نحوه بررسی و تصویب طرح‌های توسعه عمران محلی و ناحیه‌ای، منطقه‌ای و ملی مقررات شهرسازی و معماری کشور و همچنین استفاده از اراضی و احداث بنا و تأسیسات در خارج از محدوده قانونی و حریم شهر‌ها را از دیگر وظایف این حوزه برشمرد.

او گفت: در زیرمجموعه هر کدام از این بخش‌ها نقشه‌هایی با مقیاس و دقت‌های مختلف تهیه می‌شود که نقش هدایت کننده مدیران شهری را ایفا می‌کنند.

صداوسیما

درباره نویسنده