پ٫ اردیبهشت ۶ام, ۱۴۰۳

بازنمایی تاریخ و تمدن‌ در مینی‌وُرلد ملایر

استاندار همدان گفت: مجموعه تفریحی و توریستی مینی‌وُرلد در شهر ملایر یک مجموعه بی‌نظیر گردشگری و بازنمایی معماری و آثار فرهنگی ملت‌ها و تمدن‌ها در طول تاریخ است.

به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد عصر شنبه ۵ فروردین ماه در بازدید از مجموعه تفریحی و توریستی مینی‌وُرلد ملایر، این مجموعه را از نظر گردشگری با ارزش و بی‌نظیر دانست و افزود: بازسازی آثار و ابنیه تاریخی ایران و جهان در یک نقطه بسیار باارزش است و بدون شک با تکمیل آن، می‌توان یک مجموعه بی‌نظیر گردشگری ایجاد کرد.

استاندار همدان از شهرداری و شورای اسلامی شهر ملایر برای ایجاد این مجموعه‌ی گردشگری قدردانی کرد و گفت: استان همدان رتبه چهارم در ماندگاری مسافران نوروزی را دارد و این یک فرصت مناسب برای جذب گردشگران و مسافران برای بازدید از اماکن تاریخی، فرهنگی، طبیعی و تفریحی استان است.

شهردار ملایر نیز اظهار داشت: تلاش زیادی صورت گرفت تا بخش مهمی از مجموعه تفریحی و توریستی مینی‌وُرلد برای بازدید مسافران و گردشگران در نوروز آماده شود .

مجید فرجی افزود: بر اساس برنامه تکمیل حدود ۸۰ درصد از فضای سبز و کل مجموعه در سال ۱۴۰۲ هدف گذاری شده که حدود یکصد میلیارد تومان اعتبار نیازد دارد و تامین تمامی اعتبار مورد نیاز برای تکمیل کل پروژه نیازمند تامین اعتبار به صورت ویژه است.

میراث آریا

درباره نویسنده