ج٫ فروردین ۳۱ام, ۱۴۰۳

بازسازی دیوار ورودی مدرسه تاریخی امام خمینی (ره) آمل

 

رئیس سازمان سیما و منظر و فضای شهری شهرداری آمل گفت: شورای اسلامی شهر و شهرداری آمل در راستای احیا و غنا بخشی به آثار تاریخی و ثبت ملی بناهای با ارزش حوزه شهری، بازسازی دیوار ورودی مدرسه تاریخی امام خمینی (ره) با معماری ایرانی اسلامی را اجرایی کرد.

به نقل از مدیریت ارتباطات شهرداری آمل، علی رحیمی خنکداری اظهار کرد: این طرح هنری با نظارت و پیگیری سازمان فضای سبز و سیما و منظر شهری پس از بررسی و نهایی شدن طرح پیشنهادی در شورای اسلامی شهر توسط پیمانکار این حوزه اجرا شد.

وی درباره جزئیات اجرای این طرح، افزود: در اجرای این طرح و در دو سمت ورودی مدرسه با شعر یک بیتی از جامی شاعر پرآوازه ایرانی و با مضمون «اگر در جهان نبود آموزگار شود تیره از بی خرد روزگار» از جنس فلز و آجرنما برگرفته از معماری ایرانی اسلامی کار شد.

رئیس سازمان سیما و منظر و فضای شهری شهرداری آمل هزینه اجرای این طرح را حدود یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال اعلام و تصریح کرد: مدرسه امام خمینی (ره) به عنوان یکی از مراکز مهم آموزشی با قدمت تاریخی دارای هویت به علت واقع شدن در مرکز شهر آمل دارای اهمیت بوده و از نقش ویژه ای برخوردار است.

وی خاطر نشان کرد: مدیریت فعلی شهرداری آمل با همراهی شورای اسلامی شهر توجه ویژه‌ای به حفظ و احیای بناهای باارزش تاریخی شهر با همکاری ادارات مربوطه در راستای زیباسازی حوزه شهری دارد.

ایمنا

درباره نویسنده