چ٫ اردیبهشت ۵ام, ۱۴۰۳

این پنج مکان دیدنی اصفهان را از دست ندهید

اصفهان یکی از قطب‌های گردشگری در ایران سومین شهر پرجمعیت ایران پس از تهران و مشهد محسوب می‌شود. این شهر با وجود معماری زیبا و منحصربه فرد، پل‌های سرپوشیده، مسجدها و مناره‌های معروفش یک شهر تاریخی به حساب می‌آید. به همین دلیل هم اصفهان را نصف جهان، می‌گویند.

قیمت خانه و آپارتمان هم دراین شهر در نقاط مختلف متفاوت است . برای دیدن قیمت‌ها می‌توانید به divar.ir سری بزنید. این شهر هر ساله پذیرای گردشگران بسیاری است که از اقصی نقاط جهان برای دیدن زیبایی‌ها و معماری خاصش به آنجا سفر می‌کنند. اگر شما هم اصفهان را به عنوان مقصد سفر خود در نظر گرفته‌اید، این مطلب راهنمای خوبی برای بازدید از نقاط دیدنی این شهر می‌تواند باشد.

میدان نقش جهان
میدان نقش جهان اصفهان، جاذبه گردشگری است که برای بازدید از آن باید حدودا یک تا دو روز وقت صرف کرد. اماکن گردشگری که بر گرد این میدان قرار گرفته‌اند، شامل مسجد امام، مسجد شیخ لطف‌الله، عمارت عالی‌قاپو و بازار هستند. بدون شک عالی‌قاپو از شاهکارهای معماری صفوی است. یک برنامه مفرح گردشی در این میدان می‌تواند با انواع خرید، لذت بردن از خوراکی‌های جذاب بازار، مراجعه به کافه قدیمی بازار و دیدن اماکن تاریخی همراه شود. بهتر است برای خود راهنمای تور در نظر بگیرید. در غیر این‌صورت در محیط از امکانات آنلاین استفاده کنید و اطلاعاتی را در مورد قدمت بنا، تمایز و علت اهمیت آن به دست بیاورید.

کلیسای وانک
محله جلفا از محله‌های ارامنه‌نشین در اصفهان است. کلیسای وانک  یا کلیسای نجات دهنده مقدس واقع در این منطقه، از جمله زیباترین کلیساهای موجود در ایران است. نقوش داخل کلیسا، داستان‌های بسیاری را روایت کرده و جدال انسان و شیطان را به تصویر می‌کشد. اگر به کلیسای وانک سر می‌زنید، حتما در محله جلفا نیز پرسه بزنید. شربت‌خانه‌‌های اصفهان بسیار جذاب هستند و یکی از زیباترین آن‌ها در قلب جلفا یافت می‌شود. آرامش و آسودن را در برنامه تفریحی خود بگنجانید و از دیدنی‌های اصفهان لذت ببرید.

کاخ چهل‌ستون
کاخ چهل‌ستون یکی دیگر از جاذبه‌های اصفهان است. این کاخ ۲۰ ستون دارد که با انعکاس در آب،‌ چهل ستون را نشان می‌دهد و به نام چهل ستون مشهور شده است. این باغ به نام باغ جهان‌نما نیز شناخته می‌شود. در ابتدا شاه عباس کار ساخت بنا را آغاز کرد و در ادامه در دوران شاه عباس دوم، بنا تکمیل شد. این بنا که برای میزبانی از مهمانان خارجی تدارک دیده شده بود، فضای دل‌انگیز و زیبایی دارد.

 سی‌وسه پل
سی‌و سه پل که نام دیگر آن پل الله وردی‌خان است، یکی از بهترین مکان‌ها برای گشت شبانهٔ به حساب می‌آید. این پل در مسیر زاینده‌رود قرار گرفته و شب‌های سی‌وسه پل مفرح و به یاد ماندنی است. جوانان اصفهانی در کنار این پل، آوازهای دسته‌جمعی می‌خوانند. مردم هم برای گذران اوقات فراغت و دورهمی‌ به آنجا می‌آیند. این پل نیز از آثار ملی ایران به حساب می‌آید و همواره نزد ایرانیان اهمیت داشته است. 

عمارت هشت بهشت
عمارت هشت بهشت و باغ اطراف آن برای برنامه‌ریزی یک عصر اکتشافی هیچ چیزی کم ندارد. این عمارت نیز از دوره صفویان به یادگار مانده و محل سکونت حاکمان بوده است. یک حوض هشت ضلعی از جنس مرمر در میانه این عمارت قرار دارد که به آن حوض مروارید می‌گویند. خاتم‌کاری که از هنرهای اصیل اصفهان است، بر پیکر عمارت هشت‌بهشت نقش بسته و بر زیبایی آن افزوده است.
اگر قصد سفر به اصفهان را داشتید، بدون شک بازدید از این پنج جاذبه را از دست ندهید. ممکن است روزهای بیشتری را برای اقامت در این شهر در نظر گرفته باشید. در این صورت به مدرسه چهارباغ و منارجنبان نیز سری بزنید. دیدن این دو بافت تاریخی هم خالی از لطف نیست.

منبع فاران مرتضی وحید

درباره نویسنده