پ٫ اردیبهشت ۱۳ام, ۱۴۰۳

ایستگاه مترو میدان کتاب ماه آینده افتتاح می‌شود

 

ایستگاه مترو میدان کتاب در منطقه ۲ شهرداری تهران به علت معماری ویژه‌ای که در آن به کار گرفته شده است، با یک ماه تاخیر به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل شرکت متروی تهران و حومه درباره جزئیات پیشرفت فیزیکی ایستگاه میدان کتاب گفت: قرار بود ایستگاه کتاب، تا خرداد تکمیل شود، اما به علت معماری ویژه‌ای که به کار گرفته شده و تاخیری که در تحویل مصالح صورت گرفت این ایستگاه، تیر به بهره‌برداری می‌رسد.

محسن هرمزی، افزود: در سال جاری ۱۰ ایستگاه از خط ۶ در صورت تامین اعتبار از حد فاصل ایستگاه شهید ستاری تا شمال غربی این خط و همچنین در محدوده ایستگاه‌های میانی؛ ایستگاه‌های سرباز، بهار شیراز، نجات اللهی، ۱۷ شهریور و میدان خراسان به بهره‌برداری رسید.

مدیرعامل شرکت متروی تهران و حومه گفت: در صورت تامین بودجه دو ایستگاه از جنوب خط ۶ را نیز تکمیل و به بهره برداری می‌رسانیم.

وی همچنین گفت: در صورت توافق با وزارت ورزش ایستگاه میدان بسیج تا پایان سال تکمیل می‌شود. در خط ۴ هم توسعه غربی این خط در دستو کار است؛ به طوری که ایستگاه علامه جعفری راه‌اندازی شده است و ایستگاه آیت الله کاشانی هم امسال مسافرگیری می‌شود. به گفته هرمزی تا پایان سال ۱۲ ایستگاه به بهره برداری می‌رسد.

وی درباره راه‌اندازی مترو شهر‌های اقماری نیز گفت: متروی پرند هفته دولت به بهره برداری می رسد. مدیرعامل شرکت متروی تهران و حومه افزود: در ایستگاه‌های جدید اتاق‌های مادر و کودک را جانمایی می‌کنیم و در ایستگاه‌های قبلی هم با توجه به فضا؛ مکان مناسب را برای این منظور در نظر می‌گیریم.

صداوسیما

درباره نویسنده