س٫ فروردین ۲۸ام, ۱۴۰۳

ایجاد واحدهای بومگردی در روستاها کمک به اشتغال منطقه است

 

سیستان و بلوچستان مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به اینکه ۵۱ درصد جمعیت استان سیستان و بلوچستان در روستاها و مناطق عشایری اسکان دارند ایجاد واحدهای بومگردی در روستاها میتواند علاوه بر کمک به اشتغال خانواده های روستایی، اقتصاد آنها را بهبود بخشد، به حفظ بافت و معماری سنتی روستاها کمک کند و در نتیجه موجب افزایش گردشگر به استان شود.

جلالزایی افزود: با تمرکز بر مناطق گردشگری میتوان این مناطق را معرفی کرد و به رشد گردشگری کمک کرد به طور مثال با تمرکزی که بر منطقه درک در جنوب استان گذاشته شد و با درگیرکردن جوامع محلی و کمک رسانه ها، امروز سفر به درک در بسته سفر های لوکس خانواده های ایرانی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: برای شناساندن و معرفی ظرفیت های استان به مردم استان های دیگر و برای توسعه گردشگری در این استان نیاز به کمک همه دستگاه های دولتی، رسانه ها و بخش خصوصی است.

وی افزود: در نوروز امسال در برخی نقاط استان نوروزگاه با آداب و رسوم ویژه هر منطقه برگزار می شود که برای گردشگران از جذابیت خاصی برخوردار بود.

جلالزایی بیان کرد: سیستان و بلوچستان که از آب و هوای مناسبی برخوردار است میتواند فرصت خوبی برای معرفی ظرفیت های استان و جذب گردشگر باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت: این دیار کهن دارای میراث فرهنگی، طبیعی و معنوی ارزشمندی در جای جای خود است که برای انواع گردشگران در حوزه های تفریحی، تاریخی، ورزشی، طبیعی، فرهنگی، سلامت، تجاری و غیره جذاب و چشم نواز است.

ایسنا

درباره نویسنده