ج٫ فروردین ۳۱ام, ۱۴۰۳

ایجاد فضای سبزی وسیع‌تر از پارک ملت در غرب تهران

فضای سبزی وسیع‌تری از پارک ملت تا پایان سال ۱۴۰۲ در توتستان‌های فرحزاد در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

شهردار منطقه ۲ دراین‌باره گفت: «با تصویب طرح شمسه (شهر مدرن هوشمند) در شورای عالی شهرسازی و معماری شهر تهران، این امکان فراهم شد تا ۳۵ هکتار به فضای سبز شهر تهران افزوده و تحویل شهروندان شود.»

«مهدی صالحی» با بیان اینکه این فضای سبز شمسه یک هکتار بزرگ‌تر از پارک ملت است افزود: «این فضا در توتستان‌های فرحزاد و جنوب بزرگراه یادگار امام (ره) قرار دارد و طوری برنامه‌ریزی شده تا از درون خودش منابع مالی‌اش برای ساخت تأمین شود.»

 او با تأکید بر اینکه این طرح جزو پروژه‌های کلانشهر تهران در سال ۱۴۰۲ تحویل شهروندان می‌شود، ادامه داد: «در طرح شمسه تأمین سرانه‌ها و خدمات مدرن روز پیش‌بینی شده است. همچنین در سال‌های گذشته‌ املاکی در این محدوده به‌صورت غیرمجاز شکل گرفتند که با اجرای آن ساماندهی املاک انجام می‌شود و به نحوی کار می‌شود که در جریان چرخ‌های توسعه طرح، زندگی کسی نابود نشود.»  

شهردار منطقه ۲ درباره ساماندهی روددره فرحزاد هم گفت: «در رود دره فرحزاد از آسیب‌های اجتماعی مهلک خبری نیست؛ در حالی که قبلا علاوه بر حضور معتادان و افراد متجاهر، تیراندازی هم داشتیم و زاغه‌هایی در آن وجود داشت که‌ گاه عمقشان به ۴۰‌متر می‌رسید. اما حالا فضا برای اجرای طرح اکوپارک فراهم شده است. چون حدود ۶۰۰ نفر از معتادان متجاهر در مراکز ماده ۱۶ ساماندهی شدند.»

او تأکیدکرد: «جاده دسترسی برای نیروهای انتظامی به طول ۲هزار و ۱۸۰‌متر جاده ایجاد و ۲۵ پایه چراغ نوری نصب شده است. همچنین ۱۷ پلاک قرمز حذف، ۲۳ پلاک مغازه تفکیک غیرمجاز پسماند جمع‌آوری شدند.»

صالحی ادامه داد: «علاوه بر اینها برای افزایش امنیت هم ۵ کانکس پلیس در این محدوده قرار گرفت. تا پایان سال هم فاز اول اکوپارک اجرا می‌شود و در ادامه زمینه برای استفاده بین‌المللی از این مجموعه نیز فراهم خواهد شد.»

 او گفت: «موضوع ساخت و ساز در محله فرحزاد پیگیری شده و به زودی شاهد رونق ساخت و ساز در آن خواهیم بود، ساماندهی روددره اوین درکه یا محله اسلام آباد در دستور کار قرار دارد و طرح آن تحویل کمیسیون ماده پنج شده و امیدواریم ظرف ۲ ماه آینده تصویب شود که باعث تحول در عرضه مسکن اجتماعی خواهد شد.»

شهردار منطقه۲ تأکید کرد: «موضوع ساماندهی پلاک‌های متعلق به شهرداری در این محدوده که ۳۰ درصد پلاک‌ها را شامل می‌شود، در این زمینه پیگیری  خواهد شد.»

همشهری آنلاین

درباره نویسنده