پ٫ فروردین ۹ام, ۱۴۰۳

انواع پارتیشن شیشه‌ای !

امروزه دکوراسیون داخلی در ادارات نقش پررنگی پیدا کرده است. از آنجایی که تفکیک فضاها در ادارات به منظور ایجاد فضا‌های تخصصی و همینطور طراحی دکوراسیون منحصر به فرد ایجاد می‌شود، پارتیشن‌بندی اهمیت به سزایی پیدا کرده است. این روزها بیشترین بخش از دکوراسیون داخلی ادارات را پارتیشن‌ها به خصوص پارتیشن شیشه‌ای دربر می‌گیرد. پارتیشن‌های شیشه‌ای فریم لس و پارتیشن دو جداره همواره در ادارات امروزی برای تفکیک فضاهای اداری استفاده می‌شود.

 

منظور از پارتیشن شیشه‌ای چیست؟

پارتیشن شیشه‌ای در حقیقت دیواری از جنس شیشه می‌باشد که دارای جلوه‌ای زیبا و تأثیر فراوان بر چیدمان و دکوراسیون داخلی ادارات دارد. پارتیشن شیشه ای از مواردی است که فضای داخلی را بسیار منحصر به فرد و جذاب می‌کند، علاوه بر این باعث تفکیک و جداسازی فضا در ادارات می‌‌شود و همانند عایق در برابر صدا و سایر عوامل بیرونی مثل گرد و غبار، دما، حشرات و … عمل می‌کند. لازم به ذکر است که جلوه بصری که در دکوراسیون اداری ایجاد می‌کند بسیار مهم و چشمگیر است.

حال ممکن است این سؤال برای شما پیش بیاید که چرا از پارتیشن شیشه‌ای استفاده می‌کنیم؟

مهم‌ترین دلایل استفاده از پارتیشن شیشه‌ای در دکوراسیون اداری را به طور خلاصه:

  • شیشه‌‌‌ای که در این نوع پارتیشن به کار می‌رود یک نوع مصالح ساختمانی است که قابلیت تفکیک فضا را برای شما فراهم می‌کند.
  • اگر خواهان به روز کردن فضای دفتر کار خود هستید، پارتیشن شیشه‌ای یکی از بهترین، سریع‌ترین و ساده ترین گزینه‌های پیش رو شما خواهد بود.
  • مواد تشکیل دهنده پارتیشن‌های شیشه‌ای فریم‌های آلومینیومی، استیل و سایر سخت افزارهای محافظ شیشه است.
  • متخصصان دکوراسیون حرفه‌ای در شرکت NDK با به کار بردن بهترین درب و یراق‌ آلات محصولی فوق‌العاده و منحصر به فرد به شما تحویل می‌دهند.

پارتیشن شیشه‌ای فریم لس چیست؟

یکی از زیباترین پارتیشن‌ها پارتیشن شیشه‌ای  فریم لس است که نسبت به بقیه پارتیشن‌های شیشه‌ای زیبایی بیشتری دارد. یکی از مهم‌ترین دلایل زیبایی این نوع پارتیشن‌ها این است که مانع و جدا کننده‌ای در بین شیشه‌ها ندارند و به صورت یک دست می‌باشند. پارتیشن شیشه‌ای فریم لس دو جداره علاوه بر زیبایی ظاهری از نظر اقتصادی نیز در برابر پارتیشن شیشه‌ای فریم دار از کاربرد و علاقمندان بیشتری برخوردار است. یکی از اساسی‌ترین جزء پارتیشن شیشه‌ای فریم لس، وجود شیشه سکوریت است. پارتیشن شیشه‌ای فریم لس،‌ دارای شیشه و یراق آلات خاص خودش است که دربرگیرنده فریم‌های رنگ الکترواستاتیک هستند و یا به شکل آنادایز شده شیشه سکوریت نورهای ثابت کننده شیشه و به علاوه درزگیر پلی کربنات است. یکی از مهم‌ترین نکات و مزیتی که پارتیشن شیشه‌ای فریم لس را خاص تر و مشتری پسندتر می‌کند این است که این نوع پارتیشن جای کمتری می‌گیرد، دارای کمترین پرتی است و به خاطر نبود فریم سطح مفید بیشتری را دربر می‌گیرد.

اگر به دنبال پارتیشن شیشه‌ای مرغوب و مناسب برای اداره یا محل کار خود هستید، لازم به ذکر است شرکت معماری و طراحی دکوراسیون NDK که همکاری‌های زیادی با شرکت‌های بزرگ دارد، از انواع بهترین و متنوع‌ترین پارتیشن‌های فریم لس، پارتیشن‌های تک جداره و پارتیشن‌های دوجداره را با بهترین کارشناسان و متخصصین معماری به شما ارائه می‌دهد.

انواع پارتیشن‌های شیشه‌ای فریم لس به شرح زیر است:

۱- پارتیشن تک جداره NDK3:

پارتیشن تک جداره NDK3 دارای فریم های محافظ شیشه‌های ثابت از مدل فریم سه سانت دو تکه است. گفتنی است که این فریم امکان انتقال بعد نصب کردن را ندارد و بعد از این که یک بار در مکان در نظر گرفته شده نصب شد، دیگر نمی‌توان آن ها را دوباره باز کرد و یا به جایی دیگر منتقل کرد. فریم‌ها به شیوه الکترواستاتیک رنگ‌ آمیزی می‌شوند. کاربران قادر هستند هر رنگی را مطابق سلیقه خود برگزینند. در دو قسمت فریم ها شیارهایی وجود دارد که لاستیک‌های درزگیر با استحکام بالا بر روی آنها قرار گرفته است.

۲– پارتیشن تک جداره NDK4:

در پارتیشن تک جداره NDK4 فریم‌هایی که شیشه‌های ثابت را نگه می‌دارند از مدل فریم چهار سانت دو تکه هستند که یک تکه آن نگهدارنده اصلی است و به شکل ال (L) می‌باشد. این نگهدارنده صخامتی به اندازه ۲ سانتی متر دارد و وظیفه اساسی را بر عهده دارد که بر روی آن تعبیه شده است. قسمت متحرک و نگهدارنده های ۱ سانتی متری پس از گذاشتن شیشه بر قسمت ال ثابت می‌شود. گفتنی است که این فریم برعکس فریم قبلی امکان جا به جایی بعد از نصب کردن در بخش‌هایی که ۲ متر می‌باشد را دارد. این به این مفهوم است که پارتیشن تک جداره NDK4 امکان حمل و نقل و جا به جا شدن را دارد. شرکت NDK این اطمینان را به شما می‌دهد که تا ۳ سال بعد از نصب کردن انواع پارتیشن‌های شیشه‌ای این شرکت چنانچه تغییری در فضا به وجود آمد، پارتیشن شیشه ای را از محلی که نصب کرده اند باز کرده و در مکانی جدید تعبیه کنند. فریم های این نوع پارتیشن شیشه‌ای همانند قبلی با رنگ‌ها الکترواستاتیک رنگ می‌شود و در شیارهایی که در دو طرف آن قرار دارد لاستیک‌هایی درزگیر برای مقاومت بالای شیشه‌ها قرار داده شده است.

۳- پارتیشن‌ تک جداره NDK6:

در پارتیشن پارتیشن‌ تک جداره NDK6 فریم‌هایی که شیشه‌های ثابت را نگه می دارند فریم‌هایی شش سانتی متری یک تکه هستند. در فریمم پارتیشن‌ تک جداره NDK6 اول فریم به شکل یک جا در مکان مورد نظر نصب می‌گردد و بعد از آن شیشه را در درون شیار قرار داده می شود. ضخامت محلی که شیشه تکیه می‌دهد در این نوع فریم ‌ها از هر طرف به اندازه ۲/۵ سانتی متر است. گفتنی است که این فریم ها امکان حرکت و جا به جایی را بعد نصب کردن در همه قسمت‌هایش دارد. به علاوه شرکت NDK به شما اطمینان می دهد که به مدت ۳ سال بعد از اقدام به نصب پارتیشن‌ تک جداره NDK6 چنانچه قصد داشتید جای پارتیشن را تغییر دهید،‌ خودشان آن را باز می‌کنند و در هر مکانی که شما خواهان آن باشید نصب می‌کنند. فریم ها به شیوه الکترو استاتیک رنگ آمیزی می‌شوند و مطابق سلیقه کاربر رنگش انتخاب می‌شود. در دو طرف فریم ها شیارهایی برای قرار دادن لاستیک های مقاومت شیشه‌ها وجود دارد.

۴- پارتیشن فریم لس دو جداره:

در مدل پارتیشن فریم لس دو جداره پارتیشن دارای فریم‌هایی با صخامت‌ ۱۰ سانتی متری است و تنها فریم ها در بخش‌های باز دیوار کف و سقف پارتیشن به هم می‌پیوندد. استفاده از پارتیشن فریم لس دو جداره برای کاستن انتقال صدا و حرارت بسیار مناسب است.

۵- پارتیشن فریم لس مشبک:

در پارتیشن فریم لس مشبک تمام فریم های از نوع فریم‌ های NDK6 است. دیواری که به عنوان جدا کننده به کار برده می شود به صورت شبکه شبکه است و اندازه‌های هر کدام از این بخش بندی‌ها مطابق سلیقه شما تغییر می‌یابد.

۶- پارتیشن شیشه‌ای وایت بردی:

در هم بخش های مدل پارتیشن شیشه‌ای وایت بردی از فریم های NDK6 به کار برده می شود که دارای فضایی در قسمت وسط دیوار پارتیشنی است که از شیشه لمینت در آن به کار برده شده. این امر باعث می‌شود که هر دو طرف اتاق را بتوان از آن شیشه به عنوان تخته وایت برد استفاده کرد و در تمام طول اتاق به عرضی که می‌‌خواهید می توانید از آن بهره بگیرید.

۷- پارتیشن شیشه‌ای هوشمند NDK SMART:

در پارتیشن شیشه‌ای هوشمند NDK SMART فریم های NDK6 را به کار می‌برند که با ریموت ویژه خود امکان مات یا شفاف بودن را به شما می‌دهد. در پارتیشن شیشه‌ای هوشمند NDK SMART اغلب از پارتیشن NDK SMART در بخش کنفرانس و مدیریت به کار برده می شود. این نوع پارتیشن دارای ظاهری زیبا و بسیار لوکس می‌باشد.

 

منبع :chetor.com

درباره نویسنده