د٫ اردیبهشت ۱۰ام, ۱۴۰۳

انجام تمام استعلام‌ها و فرایند صدور پایان کار در «سرای ۱۰» از اردیبهشت ۱۴۰۳

معاون سابق شهرسازی و معماری شهردار اصفهان گفت: طبق برنامه‌ریزی انجام شده از تاریخ شانزدهم اردیبهشت سال جاری تمام فعالیت‌ها از جمله استعلام‌ها و پایان کار بر سامانه سرای ۱۰ خواهد بود و سرای ۸ مختوم می‌شود؛ هرچند تا زمانی که برای اجرای برنامه‌ای اقدام نشود، متوجه سختی کار نمی‌شویم.

وحید مهدویان در مراسم تودیع و معارفه معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان با اشاره به عملکرد این معاونت در سال ۱۴۰۲ اظهار کرد: تعیین تکلیف اراضی ۷۰ هکتاری علی‌آباد کلنگان بعد از پنج دهه انجام شد.

وی با بیان اینکه در حوزه اداره کل نظارت بر اجرای ضوابط شهرسازی که پاشنه آشیل نظارت و اجرای ضوابط در مناطق است، حذف شورای ویژه که یکی از بدنام‌ترین نقاط شهرسازی بود که انجام شد، افزود: نگاه به شهرسازی همیشه نگاه به جعبه سیاه بود، اما با همت مدیران قبلی این روند ادامه پیدا نکرد.

معاون سابق شهرسازی و معماری شهردار اصفهان با بیان اینکه ارتباط با سازمان نظام مهندسی و ارتباط‌های بین سرویسی که در راستای شفاف‌سازی انجام شد، گفت: مباحث حاشیه‌ای که بارها کارکنان شهرداری را مورد اتهام قرار می‌داد، با اقداماتی از جمله سامانه‌های یکپارچه مکانیزه و شناسنامه فنی ساختمان رفع شد.

مهدویان با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه شهرسازی الکترونیک تصریح کرد: در حال حاضر شهرداری اصفهان پرچم‌دار شهرسازی الکترونیک است، هفته‌ای نیست که تماسی از شهرها و کلان‌شهرها برای استفاده از تجارب شهرداری اصفهان نداشته باشیم، در این حوزه از سایر شهرهای کشور فاصله داریم و پایه‌گذاری‌های خوبی در راستای شفاف‌سازی و هوشمندسازی انجام شده است.

وی تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده از تاریخ شانزدهم اردیبهشت سال جاری تمام فعالیت‌ها از جمله استعلام‌ها و پایان کار بر سامانه سرای ۱۰ خواهد بود و سرای ۸ مختوم می‌شود؛ هرچند تا زمانی که برای اجرای برنامه‌ای اقدام نشود، متوجه سختی کار نمی‌شویم.

معاون سابق شهرسازی و معماری شهردار اصفهان با اشاره به فعالیت کمیسیون ماده ۱۰۰ خاطرنشان کرد: کمیسیون ماده ۱۰۰ در این دوره اعتبار پیدا کرد، سرعت عمل و سلامت در این حوزه وجود داشت، در حوزه بازآفرینی شهری پایه‌گذاری بسیار خوبی انجام شد.

مهدویان با بیان اینکه در حوزه بافت‌های تاریخی اقدامات خوبی انجام شد و نگاه ویژه‌ای در این حوزه به‌وجود آمد، گفت: از محور به پهنه و از پهنه به شهر رسیدیم که اصفهان شهر و موزه تاریخی ما است و باید به نگاه شهر موزه‌ای برسیم و با همین سیاست برنامه‌ریزی شد، ۲۷۰ میلیارد بودجه برای بافت‌های تاریخی پیش‌بینی شد.

وی اظهار کرد: در حوزه‌های برون‌سپاری حدود ۳۲ دفتر فعال است و بالغ بر ۸۰ نفر اشتغال‌زایی انجام شد در حوزه پیشخوان، عمده مباحث پروانه و پایان‌کار به این دفاتر سپرده می‌شود، تلاش می‌شود با سرعت بیشتری کار را انجام دهیم، چرا که زیرساخت‌ها آماده و آموزش‌ها انجام شده است.

معاون سابق شهرسازی و معماری شهردار اصفهان تاکید کرد: در حوزه شهرسازی نیاز به کادرسازی داریم و نیروها نیاز به حمایت داریم، در این دوره ۷۰ درصد نیروها از داخل اداره توانمند شدند.

ایمنا

درباره نویسنده