د٫ اردیبهشت ۱۰ام, ۱۴۰۳

امام جمعه همدان با اشاره به آپارتمان‌های ۷۰ الی ۸۰ متری: چرا به سمت معماری های غربی می رویم و به الگوهای ایرانی – اسلامی توجه نمی شود؟

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: دولت برای حل مشکل گرانی مسکن بهتر است با سازوکار مناسب و قانونمند زمین رایگان در اختیار مستاجران قرار بدهد.

 آیت الله حبیب‌الله شعبانی موثقی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته همدان، افزود: گرانی مسکن هم اکنون از دغدغه‌های اصلی مردم است و به معضل بزرگ تبدیل شده که نیاز به اقدام اساسی دارد.

وی اضافه کرد: اگر دولت می‌خواهد در این زمینه موفق عمل کند باید از تجربه دولت‌های گذشته درس بگیرد و با مردمی شدن این حوزه، ساخت و ساز را به مردم واگذار کند.

آیت الله شعبانی موثقی با بیان اینکه ۸۵ هزار هکتار زمین در اختیار دولت وجود دارد که می‌تواند مشکل مسکن مردم را حل کند، گفت: این زمین‌ها انفال و متعلق به عموم مردم است و باید در اختیار مردم برای ساخت مسکن قرار بگیرد.

وی بیان کرد: البته در این تصمیم دولت باید اجازه ساخت و ساز بدهد و در مقابل، زیرساخت‌ها، نظارت و رعایت قوانین با دولت باشد.

امام جمعه همدان در ادامه با تاکید بر توجه به معماری ایرانی – اسلامی در ساخت وسازها، خاطرنشان کرد: در حال حاضر انبوه‌سازی در سطح شهر مشکلات اجتماعی، ترافیک و مسایل فرهنگی را ایجاد کرده است.

وی تاکید کرد: در ساخت و سازها که شاهد آپارتمان‌های ۷۰ الی ۸۰ متری هستیم، چرا به سمت معماری‌های غربی می‌رویم و به الگوهای ایرانی – اسلامی توجه نمی‌شود.

اقتصادآنلاین

درباره نویسنده