س٫ اردیبهشت ۱۱ام, ۱۴۰۳

الگوهای تکرارشونده در طراحی داخلی

استفاده از الگوها در طراحی داخلی بدون شک باعث ایجاد تغییر در فضای مورد نظر می شود. اما به یاد داشته باشید که استفاده از الگوها باید به طرز صحیحی صورت پذیرد. استفاده از الگوها مستلزم رعایت اصولی می‌باشد.
پیروی از دستورات و اصول طراحی هرکدام از الگوها و سبک ها طراحی داخلی، هماهنگی و پیوستگی مذکور میان اجزاء را تضمین خواهد کرد. بدین ترتیب، بهره مندی چنین راهنمایی هایی در زمینه ی طراحی داخلی، می تواند در زمینه ی پیشرفت در این حرفه مفید واقع شود.
رعایت اصول پایه در الگوی طراحی بسیار مهم است. منظور از رعایت اصول پایه انتخاب رنگ و طرحی است که با سایر المان های استفاده شده در اتاق هماهنگی داشته باشد. رعایت این اصل به ایجاد انسجام در فضای اتاق کمک می کند. بهتر است در هنگام انتخاب رنگ الگوها، از یک رنگ غالب استفاده نمایید. این کار باعث می شود الگوهای استفاده شده در میان سایر المان های استفاده شده در فضای مورد نظر، به چشم آیند.

در جهت ایجاد فضایی دراماتیک با استفاده از الگوها می توانید به فکر استفاده از یک کاغذ دیواری طرح دار تیره رنگ باشید. در کنار استفاده از چنین کاغذ دیواری بهتر است از المان هایی با رنگ های خنثی استفاده نمایید. کنتراست ایجاد شده بدون شک باعث ایجاد نمای بسیار زیبایی می شود. استفاده از این کاغذ دیواری ها در جهت اجرایی کردن سبک کلاسیک در طراحی دکوراسیون داخلی نیز گزینه خوبی است.
توجه داشته باشید که در صورت تمایل به استفاده از چند نمونه الگو در کنار یکدیگر به اندازه فضای مورد نظر توجه داشته باشید. استفاده از چند نمونه الگو در کنار یکدیگر تنها زمانی نتیجه خوبی در پی خواهد داشت که فضای اتاق به اندازه کافی بزرگ باشد و انجام این کار باعث ایجاد هرج و مرج نشود. بهتر است برای انجام این کار از الگوهای ساده و هم چنین رنگ های روشن استفاده نمایید. این کار به ایجاد انسجام در فضای اتاق نیز کمک خواهد کرد. برای استفاده از الگوهای مختلف در کنار یکدیگر می توانید تا پنج نمونه الگو را در کنار یکدیگر استفاده نمایید.

سعی کنید الگوهای مختلف را در کنار یکدیگراستفاده نکنید. البته گاهی این امکان برای شما وجود دارد که از چند الگو هم زمان در کنار یکدیگر استفاده نمایید. اما به یاد داشته باشید که انجام این کار باید با ظرافت صورت گیرد. با این حال پیشنهاد مناسب، استفاده از یک الگو در طراحی داخلی می باشد. چرا که استفاده از الگوهای مختلف در کنار یکدیگر باعث ایجاد هرج و مرج می شود. به عنوان مثال دقت داشته باشید که در صورتی که تمایل به استفاده از کاغذ دیواری طرح دار دارید، الگوی آن با الگوی سایر المان ها مانند مبلمان و پرده هماهنگی داشته باشد. اگر در طراحی ساده از الگو ها استفاده نمایید، این الگوها به نقطه کانونی اتاق تبدیل می شوند. بهتر است در استفاده از الگوها زیاده روی نکنید و در صورت استفاده از آن ها سایر المان ها را ساده انتخاب کنید.
یا مثلا در استفاده از کفپوش اگر از چند الگو در طراحی داخلی فضای مورد نظر استفاده کرده اید، بهتر است بزرگ ترین الگو را به کفپوش اختصاص دهید. برای مثال در انتخاب فرش انواع الگوهای بزرگ را انتخاب نمایید. این یکی از مهم ترین اصولی است که باید در طراحی داخلی و برای استفاده از چند الگو در کنار یکدیگر به یاد داشته باشید. این کار باعث ایجاد انسجام و تعادل در فضای مورد نظر می شود. هم چنین به یاد داشته باشید که انتخاب رنگ نیز با توجه به رنگ سایر المان ها صورت گیرد.

 

 

درباره نویسنده