ی٫ اردیبهشت ۹ام, ۱۴۰۳

المانهای ایثار و مقاومت با معماری جدید/ نقش المانهای جدید بیانگر قدمت ایثارگری هرمنطقه باشد

استاندار تهران گفت: باتوجه به اهمیت موضوع پیگیری ساماندهی گلزار شهدا، جلسات گلزار شهدا باید در محل همان گلزار برگزار شود.
علیرضا فخاری استاندار تهران در دومین جلسه شورای ترویج استان تهران با اشاره به اهمیت المان سازی با ایجاد معماری جدید برای بیان قدمت ایثارگری هر شهرستان اظهارداشت: شهدای قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون در برخی شهرستانها تفکیک و المان جدا برایشان ساخته نشده است، به عنوان نمونه در شهرستان پیشوا، پیکر مطهر شهدای ۱۵ خرداد در کنار دیگر شهدای بعداز این رویداد بدون المان سازی دفن شدند.
وی افزود: بنیاد شهید و امور ایثارگران در این خصوص ورود کرده و ایده های جدیدی را در قالب یک معماری جدیدی در قالب سازه و المانی که بیانگر نقش ایثار و شهامت و شهادت است را در کمیته مخصوص به خود بدهد و مساعدتهای لازم انجام می شود تا ضمن بیان قدمت ایثارگری هر شهرستان بتواند نقش متفاومت و موثری در حوزه فرهنگی و اجتماعی جامعه شکل بگیرد.

استاندار تهران در ادامه تاکید کرد: جلسات ساماندهی گلزار شهدا در یک گلزار مشخص برگزار شود زیرا مسائل از نزدیک مورد بررسی قرار می گیرد و در بخش معنوی جلسه نیز می توان از تشعش نورانی شهدا بهره لازم را ببریم.

گفتنی است: جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به ریاست فخاری استاندار تهران، سیدعباس جوهری معاون استاندار و مدیران کل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ، شهرستان‌های استان تهران، مدیران کل استانی و دستگاه‌های مرتبط ظهر شنبه ۲ دی ماه در محل استانداری تهران برگزار شد.

ایثار تهران

درباره نویسنده