ش٫ اردیبهشت ۲۹ام, ۱۴۰۳

الحاق ۱۰۰ هکتار به محدوده شهر آشخانه خراسان شمالی برای اجرای نهضت ملی مسکن

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: کلیات الحاق ۱۰۰ هکتار به محدوده شهر آشخانه در راستای نهضت ملی مسکن، نیازمند تصویب در شورای برنامه‌ریزی استان و موافقت شورای عالی معماری و شهرسازی ایران است.

 سیدعلی میرکریمی که در ششمین جلسه کارگروه زیربنایی خراسان شمالی سخن می‌گفت، افزود: موضوع جابه‌جایی روستای قوردانلو از توابع شهرستان شیروان نیز از دیگر مواردی است که مطالعات تفصیلی آن پس از تامین اعتبار در کمیته برنامه‌ریزی و توسعه شهرستان، توسط بنیاد مسکن به زودی صورت می‌گیرد.

وی در ادامه به جانمایی طرح‌های سرمایه‌گذاری در زمینه پرورش دام و طیور اشاره کرد و گفت: بررسی جانمایی طرح‌های سرمایه‌گذاری در زمینه پرورش دام و طیور، گردشگری و صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی در سطح شهرستان‌های استان از دیگر مواردی است که بعد از کارشناسی‌های لازم به تصویب رسید.

دبیر کارگروه امور زیربنایی استان، جانمایی اراضی مستعد جهت الحاق به محدوده سایر شهرهای استان را از دیگر اولویت‌های این اداره کل دانست و اظهار داشت: در راستای نهضت ملی مسکن و با عنایت به تاکیدات معاون محترم هماهنگی امور عمرانی استانداری مقرر شد پاسخ استعلام دستگاه‌های اجرایی با قید فوریت اخذ و نتیجه با قید فوریت در دستورکار جلسات کارگروه زیربنایی قرار گیرد.

میرکریمی در پایان خاطرنشان کرد: طرح نهضت ملی مسکن فرصت مناسبی برای حذف محرومیت‌ها و جبران کمبود اراضی مسکونی در داخل شهرهای استان است که تمامی دستگاه‌ها با درک شرایط موجود باید حداکثر همکاری را با این طرح ملی داشته باشند.

تسنیم

درباره نویسنده