پ٫ اردیبهشت ۶ام, ۱۴۰۳

افزایش ۴۰۰ درصدی صدور پروانه ساختمانی در بافت فرسوده پایتخت

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران از افزایش ۴۰۰ درصدی صدور پروانه ساختمانی در برخی مناطق پایتخت خبر داد.

حمیدرضا صارمی در مراسم آغاز عملیات اجرایی ساخت ۱۰ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در بیست و پنجمین پویش امید و افتخار گفت: با مصوبات کمیسیون ماده پنج در بافت فرسوده و مشوق های بند ۱۵ در برخی از مناطق بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ درصد پروانه ساختمانی در بخش‌هایی از بافت های فرسوده افزایش داشته است.

معاون شهردار تهران افزود: آمارها نشان می داد در تهران اگر نرخ تخریب و استهلاک را دو درصد و عمر ساختمان ها را ۵۰ سال در نظر بگیریم، باید سالانه ۲۰ هزار پروانه ساختمانی در تهران صادر شود.

حمیدرضا صارمی افزود: آمار صدور پروانه در اواخر دهه ۹۰ به ۵ هزار پروانه رسیده بود و باید در این سالها ۲۸ تا ۳۲ هزار پروانه ساختمان صادر می شد این نشان می داد که راهبرد شهرداری در مداخله در بحث مسکن یک ضرورت است و این مداخله باعث شده که شهرداری تا حدود ۸۰ هزار واحد مسکن را در بخش هایی که مداخله کرده است، مدیریت کند.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران افزود: بعد از یک فرایند چندین ساله که کاهش صدور پروانه داشتیم در این دوره تا کنون در بحث صدور پروانه های ساختمانی در مقایسه با سال گذشته ۱۵۰۰ پروانه افزایش داشتیم و امیدواریم تا پایان سال این تعداد به ۸ هزار پروانه برسد.

حمیدرضا صارمی گفت: مدیران سابق شهری تهران باید پاسخ بدهند که چگونه با اقدامات آنها رشد قیمت زمین به ۷۰ درصد در برخی مناطق رسید.

صداوسیما

درباره نویسنده